دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

روحانیت و مرجعیت شیعه با پرچمداری امام(ره) قانون اساسی را تنظیم کردند که سند روشنی بر کارآمدی دین و فقاهت و تبدیل یک نظریه علمی به برنامه عملی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در چهاردهمین گردهمایی ائمه جماعات استان قم با اشاره به نقش امام در شکل گیری نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی در ایران گفت: امام با درایت و نیز بهره‌گیری از نیروهای هوشمند بلافاصله بعد از انقلاب حکومت سیاسی پایدار و عمیقی را پایه‌گذاری کرد که هویت دینی در آن برجسته بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی کشور اظهار داشت: ولایت فقیه از متن اصولی و اساسی مواضع اسلامی گرفته شده است و هیچ فقیهی در ضرورت آن تردیدی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود 15 خرداد 1342 را نقطه آغازین حرکت اسلام خواهی مردم دانست و افزود: انقلاب یک هویت ناب اسلامی، دینی و فقاهتی دارد که همه شخصیت آن را باید در 15 خرداد 42 جستجو کرد، انقلاب فرزند حوزه علمیه قم و فرزند فقاهت و مرجعیت شیعه است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به کمین نشسته بودند تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نفع خود مصادره کنند اما امام با تیز هوشی و اعتقادی راسخ تأکید کردند که انقلاب با الهام از اسلام شکل گرفته است و در راستای تحقق آرمان‌های پیامبران و نبی مکرم اسلام حرکت می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اسلامیت دولت را برگرفته از مبانی ناب دینی دانست و گفت: مهترین ملاک اسلامیت دولت وجود ولایت فقیه و عمود استوار حکومت اسلامی است که در بالاترین حد تصور ما در حکومت اسلامی تحقق یافته است و هر چه از انقلاب سپری می شود همه اذعان می‌کنند که بهترین انتخاب ممکن بعد از رحلت امام(ره) در جهت تحقق آرمان‌های او صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود قدرت و ثروت را دو عامل مخرب شخصیت انسان‌ها برشمرد و یادآور شد: از آفت‌هایی که مسئولین و دولت مردان را تهدید می کند ثروت و قدرت است که آنها را تحت شدیدترین عوامل تخریبی قرار داده‌اند از این رو بعد از 28 سال از پیروزی انقلاب در برخی امور نتوانسته‌ایم به جایگاه شایسته حکومت اسلامی دست یابیم.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون تهذیب و اخلاق حوزه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نیز دو تن از نمایندگان ائمه جماعات شهر مقدس قم به تبیین نظرات خود پرداختند.    


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha