شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حوزه علمیه منهای مهدویت بدون هویت است و باید در زمینه شناخت و معرفی قائم آل محمد(ص) بسیج شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار اعضای برگزاری همایش دکترین مهدویت اظهار داشتند: علما و فضلا باید نسبت به مسئله مهدویت اهتمام ویژه داشته باشند و مردم را متوجه حضرت ولی عصر(عج) نمایند.

معظم‌له با انتقاد از کم توجهی در عرصه مهدویت پژوهی گفتند: مفاهیم مهدوی موجود تلاش علمای پیشین است و این امر مسئولیت طلاب و فضلا را در این خصوص بیشتر می کند.

ایشان با اشاره به جایگاه مهدویت در تفکر شیعی و نقش آن در هدایت جامعه تصریح کردند: هویت انقلاب اسلامی و امام راحل نیز به مهدویت است و دشمن تلاش می کند تا نقش تفکر مهدویت و حضور آن در جوامع شیعی را کمرنگ و خدشه دار کند.

این مرجع تقلید به نقش علما در عصر غیبت اشاره نموده و افزودند: شیعیان در عصر غیبت علما را نائب عامه حضرت می دانند و آنان را به عنوان حاکم جامعه اسلامی قبول داشته و دارند.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، بر لزوم تقویت بنیان های اعتقادی در جامعه تأکید نموده و با اشاره به گسترش شبهات و مدعیان دروغین مهدویت یادآور شدند: باید اعتقادات جامعه در تمام عرصه ها تقویت شود و مهدویت به عنوان اساسی ترین رکن اعتقادی بیش از گذشته مورد توجه واقع شود و دانشمندان علوم دینی پاسخ های مناسبی برای این شبهات داشته باشند.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha