دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

رئیس سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور در نشست بررسی نقش انسجام اسلامی در پاکستان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: دوستی و علاقه ملت ایران و پاکستان، تاریخی است و هیچ عاملی نمی تواند این محبت و علاقه را از بین ببرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان با اشاره به نقش شیعیان در تاریخ حیات اسلام بر همبستگی اسلامی بین مسلمانان و مذاهب اسلامی تأکید کرد و گفت: اهتمام شیعیان بر حفظ حیات اسلامی و دفاع از مبانی اسلامی در سراسر جهان قابل تمجید است و اگر حادثه ای در لبنان اتفاق بیافتد، تمام شیعیان جهان همبستگی خود را با آنان اعلام می کنند.

وی با اشاره به لزوم ایفا نقش مؤثر از سوی شیعیان در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پاکستان گفت: شیعیان در پاکستان علی رغم اینکه جمعیت قابل توجهی را تشکیل می دهند حتی یک رسانه در اختیار ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان با بیان اینکه در عصر کنونی برای ترویج مبانی دینی تنها نباید به منبر اکتفا کرد بر استفاده از شیوه ها و ابزار نوین تبلیغی تأکید نمود.

وی افزود: این هنر نیست که تنها بتوانیم برای قشر خاصی از مردم سخن بگوییم، بلکه باید بتوانیم ارزش و معارف دینی خود را از طریق رسانه ها تبلیغ کنیم و به مردم معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوراللهیان گفت: استفاده از رسانه های ارتباط جمعی، دارا بودن کادر علمی توانمند، و بنیاد پژوهشی فعال برای بیان حقایق دینی و تبیین دیدگاه امام صادق(ع) ضروری است.

وی فعالیت های امام موسی صدر و ایجاد همبستگی اسلامی در لبنان را نمونه و الگوی خوبی برای علما و مبلغین دانست و گفت: امام موسی صدر منشاء تحولات بسیاری در لبنان شد و شیعه را از محرومیت و انزوا نجات داد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha