دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مراسم جشن میلاد امام محمد باقر(ع) همزمان با مراسم دهه مبارک فجر در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد خاتمی در این مراسم گفت: نظام مقدس اسلامی بزرگترین نعمتی است که خداوند بر ملت ایران ارزانی کرده و کسانی آن را لمس می‌کنند که حکومت سیاه طاغوت را شناخته باشند.

وی با اشاره به حکومت رژیم پهلوی تصریح کرد: رضاخان در سفر به ترکیه آموزش مبارزه با دین و لائیک کردن کشور را دید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رضاخان سه اصل را محور مبارزه خود قرار داد و به شدت با حجاب، عزاداری و روحانیت به مبارزه برخاست.

وی گفت: رژیم پهلوی و استکبار به خوبی می‌دانستند تا نام امام حسین(ع) در این کشور وجود دارد و دینی که روحانیت پاسدار آن است، امکان لائیک شدن وجود ندارد، لذا با تمام قدرت با دین و روحانیت به مبارزه برخاستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سلطنت پهلوی به خاطر بغضی که با اسلام داشت مسئله حجاب که نماد پایبندی به دین در بین بانوان است را منع کرد.

وی افزود: محمدرضا پهلوی برنامه‌های پلید استکبار را ادامه داد که بعد از رحلت مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی به آن شدت بخشید و انجمن‌های ایالتی و ولایتی را به وجود آورد که عمده‌اش حذف سوگند به قرآن در سوگند‌های رسمی بود و می‌خواست آن را تبدیل به کتاب‌های آسمانی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی بیان کرد: تمام برنامه‌های پلید طاغوت با حضور روحانیت و همت بلند امام خمینی(ره) و همراهی مراجع عظام، یکی پس از دیگری نقش برآب شد.

امام جمعه موقت تهران، انقلاب را امانتی نزد طلاب بیان کرد و گفت: امید انقلاب، طلاب و روحانیت است و این انقلاب از بستر دین به وجود آمده و روحانیت، تبیین کننده ستون فقرات انقلاب است.

وی افزود: چشم امید انقلاب به روحانیون است که در مسیر انقلاب برای پاسداری آن فداکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: روحانی بی‌طرف نمی‌تواند پاسدار باشد بلکه باید در همه مواضع فعال بوده و امروز موضع حق در مسایل سیاسی، موضع مقام معظم رهبری است.

این استاد حوزه، طلاب را به تهذیب نفس و دنیاگریزی توصیه کرد و گفت: یکی از کارهای امام حسین(ع) همین امر بود و مردم به خاطر این ویژگی شیفته او شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی می‌توانند تحول در حوزه و دروس آن ایجاد کنند که دروس حوزه را خوب فهمیده و به صورت عمیق به آن پرداخته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی افزود: دروس عمیق، امروز یک ضرورت و بلکه واجب عینی برای طلاب با استعداد است، چون جای جای کشور نیاز به ابعاد دین اسلام دارد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha