جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

سلسله نشست های مهدویت با عنوان دومین نشست موعودگرایی در دین مسیحیت از سوی پژوهشکده انتظار نور در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش مرکزخبر حوزه، رمزی گرمو، اسقف اعظم آشوریان ایران در این نشست هدف از برگزاری این نشست ها را استفاده از ارزش های دین اسلام و مسیحیت بیان کرد و گفت: این دو دین بزرگ الهی از اشتراکات فراوانی برخوردارند و می توانند از این اشتراکات برای ایجاد صلح در جهان استفاده کنند.
وی افزود: نقطه آخرالزمان در دین مسیحیت همراه با تولد معجزه آسای حضرت عیسی (ع) است و با مرگ ایشان رستاخیز آخرالزمان شروع می‌شود.
اسقف گرمو گفت: البته هنوز به نقطه اوج که ظهور دوم باشد نرسیده ایم زیرا تولد حضرت عیسی ابن مریم (ع) تولدی فروتنانه بود.
وی افزود: ظهور دوم ایشان بسیار با جلال و شکوه و عظمت خواهد بود.
وی ظهور حضرت مسیح (ع) را مکانی و زمانی دانست و بیان کرد، بهترین مبنا در این زمینه سخنان حضرت عیسی (ع) در انجیل است که صریحا آن را بیان کرده است
اسقف آشوریان ایران، زمان ظهور منجی موعود را مجهول بیان کرد و گفت: ساعت و روز ظهور مجهول است و کسی از آن خبر ندارد و هر کس در این زمینه ادعا کند ما آن را قبول نخواهیم کرد.
این روحانی مسیحی افزود:ما باید همیشه در انتظار منجی باشیم و اجازه ندهیم دنیا با زیبایی ها و لذات مادی خود ما را غافل کند.
اسقف گرمو بیان کرد: با ظهور منجی دنیا دگرگون خواهد شد و آسمان و زمین جدیدی بر پا می‌شود و تمام مسیحیان به ظهور منجی معتقدند و با هر منش فکری و اصولی که دارند در این مورد متفق القول هستند.
رمزی گرمو افزود: اگر به اصول دین و کلام همدیگر احترام بگذاریم اختلافات موجود به کمک خدا و نیت خوب برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha