یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

اولین المپیاد علمی سراسری حوزه های علمیه، آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

دبیرستاد المپیادهای علمی طلاب در گفتگو با مرکز خبر حوزه ضمن تشریح فعالیت های انجام شده، گفت: این المپیاد  با هدف کشف استعدادهای درخشان و ایجاد رقابت علمی میان طلاب در چهار مقطع برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علم الهدی افزود: چهار مقطع المپیاد عبارتند از پایه های 8،6،3 و10 که به ده نفر برگزیده هر مقطع دو کمک هزینه عمره مفرده اهدا خواهد شد و همچنین  ممتازین مقاطع 8 و 10 از تسهیلات ویژه جهت شرکت در دوره های بعثه مقام معظم رهبری بهره مند خواهند شد.
وی، منابع المپیاد را دروس اصلی و جنبی اعلان کرد و اظهار داشت: در سالهای آینده المپیاد را به صورت تخصصی در رشته های ادبیات، کلام، فلسفه، فقه و اصول برگزار خواهیم کرد.
مدیر مدرسه علمیه تخصصی قاسم ابن الحسن تهران با اشاره به زمان برگزاری آزمون این المپیاد، گفت: المپیاد در 16 آبان سال جاری، و همزمان با میلاد امام رضا(ع) در سراسر کشور برگزار خواهد شد و طی آن داوطلبان به یکصدو شصت سوال تستی پاسخ خواهند داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علم الهدی تصریح کرد: پس از برگزاری المپیاد و شناسایی نخبگان، مدرسه علمیه نخبگان حوزوی ایجاد خواهیم کرد که مقاطع 10 ساله را طی شش سال سپری خواهند کرد.
وی از برگزاری المپیاد خواهران طلبه در سالهای آینده خبر داد و گفت: این المپیاد مخصوص برادران است و امیدواریم با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، المپیاد ویژه خواهران طلبه از سال آینده اجرا شود.
دبیر ستاد المپیادهای علمی حوزهای علمیه با اشاره به تشکیل ستادهای استانی، گفت: با همکاری و مساعدت مدیرحوزه علمیه قم، ستادهای استانی متشکل از امام جمعه، مدیرحوزه علمیه، رییس سازمان تبلیغات استانها تشکیل شده است و حجت‌الاسلام و المسلمین علم الهدی یادآور شد: ثبت نام از داوطلبان شرکت دراین المپیاد از اول تا پایان شهریور انجام می شود و علاقه مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به هفته نامه افق و پرتو سخن و سایت اینترنتی www.ebnolkarim.ir و یا مدرسه قاسم بن الحسن به نشانی تهران، اتوبان شهید محلاتی مراجعه و یا با شماره 9-33053448-021 تماس بگیرند.
 
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha