دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نماینده مقام معظم رهبری در انگلیس گفت: فرهنگ اسلامی، جمعیت و فعالیت های تبلیغی مسلمانان در غرب از رشد قابل توجهی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با بیان اینکه این رشد، بعد از جنگ جهانی دوم شتاب گرفته است بیان داشت: علی رغم تمام فشارهایی که علیه مسلمانان در غرب وارد گردیده، روز به روز بر حضور فکری اسلام در دنیا افزوده می‌شود.

وی حضور مسلمانها در غرب را چشم گیر توصیف و تصریح کرد: مسلمانها به دلایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وارد کشورهای اروپایی شده اند و امروز اسلام در اروپا، یک مقوله شناخته شده ای است.

رییس مرکز اسلامی انگلیس افزود: مانند گذشته، اسلام یک مقوله افسانه ای و اساطیری در ذهن اروپائیان نیست و آنها با آئین و مناسک اسلامی آشنا هستند.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی مسلمانان در دهه های اخیر در اروپا گفت: در این سالها بسیاری از منابع دینی ترجمه، مجلات و کتابهای مختلفی منتشر و کنفرانسها و سخنرانیهای گوناگون برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی یادآور شد: با فروپاشی شوروی و مارکسیست، مسلمانان اروپای شرقی از امکانات بیشتری برای نشان دادن هویت اسلامی خود برخوردار شدند و امروز مسلمانان در غرب، رسانه های مختلفی را در اختیار دارند.

وی به نظریه هانتینگتون و ایدهٔ تسلط بر جهان اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس غربی ها مسئله اسلام هراسی را بویژه پس از واقعه 11 سپتامبر مطرح کردند و تبلیغات گسترده ای را در قالب کارهای هنری، داستان، کاریکاتور، فیلم، سخنرانی و موضع گیری شخصیتهای سیاسی علیه اسلام آغاز نمودند تا چهره اسلام و مسلمین را خدشه دار کنند.

رییس اسبق مرکز اسلامی وین با تاکید بر اینکه بطور طبیعی این فعالیت های تبلیغی تاثیر گذار بوده خاطرنشان کرد: البته مردم اروپا، دیگر همان مردم زمان جنگ جهانی دوم نیستند که هرچه رسانه ها بگویند، قبول کنند و چشم وگوش بسته به مطالب رسانه ها اعتماد نمایند بلکه امروز اروپائیانی هستند که به پیام رسانه ها شک می‌کنند و خودشان صاحب تفکر و تعقل اند.

وی اظهار داشت: تبلیغات منفی علیه اسلام، موجب ایجاد گرایش عمومی برای تحقیقات و مطالعات در زمینه اسلام شده است و عده زیادی می‌خواهند اسلام را بشناسند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی به فعالیت مسلمانها در پاسخ به شبهات و تبلیغات منفی غربی ها علیه اسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک 9 سال حضور در غرب با قاطعیت عرض می‌کنم که علی رغم تمام فشارها و تبلیغات علیه اسلام، این دین مبین در اروپا در حال رشد است وکسی نمی‌تواند جلوی این رشد را بگیرد.

 

www.hawzahnews.ir


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha