چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

همایش «مرمت نسخ خطی ماندگار» به همت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) آذرماه سال جاری در قم برگزار می شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دبیر برگزاری همایش مرمت نسخ خطی ماندگار با اعلام این خبر گفت: استفاده از تجارب و نظرات اهل فن در قالب مقاله و گسترش فرهنگ نگهداری و مرمت نسخ خطی از اهداف برگزاری این همایش است.

حجت الاسلام کشفی افزود: ارزش مرمت کاران به لحاظ مرمت نسخ خطی بسیار زیاد است به گونه ای که آنان نسخ بسیار گرانبهایی را که در آستانه نابودی است دوباره احیا می کنند.

وی ادامه داد: این اقدامات باید در معرض دید عموم قرار گیرد و به همین دلیل نیز نمایشگاهی با همین عنوان همزمان با برگزاری همایش، در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا می گردد.

دبیر برگزاری همایش مرمت نسخ خطی ماندگار با اشاره به روشهای متفاوت نگهداری و حفظ آثار هنری فرهنگی گفت: علاقمندیم که اهل فن اقدامات 17 ساله آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) را در زمینه مرمت، حفظ و نگهداری آثار مورد نقد قرار دهند.

وی افزود: قطعا این نقدها ما را در جهت هر چه بهتر انجام کار، توانمندتر می کند.

حجت الاسلام کشفی گفت: نسخ بسیار ارزشمندی در کتابخانه آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) بوده که متاسفانه به دلیل نبود امکانات نگهداری و مرمت به طور کل از بین رفته است.

وی افزود: کارگاه مرمت کاری کتابخانه آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با هشت هنرمند در حال فعالیت است که نمونه اقدامات انجام شده و ابزارهای بکارگرفته شده در نمایشگاه مرمت نسخ خطی ماندگار در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

وی از متخصصان خواست مقالات خود را تا پایان آبان ماه به دبیرخانه همایش مرمت نسخ خطی ماندگار واقع در قم بلوار جمهوری اسلامی جنب مدرسه معصومیه واحد هنری آستانه دبیرخانه همایش ص پ 9149-37165 ارسال نمایند.

در ضمن راه های ارتباط شماره تماس 2901777-0251 و www.nafayes.ir می باشد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha