دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی گفتند: آمریکا سیاست ایران‌هراسی را در خاورمیانه ترویج می‌کند و کشورهای خلیج فارس را از ایران می‌ترساند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له امروز در دیدار یکی از اساتید دانشگاه ملی کویت افزودند: ایران یک مملکت قدرتمندی است که هم از لحاظ منابع و هم از لحاظ روحیه، دارای قدرت برجسته در منطقه است و به واسطه همین قدرتمندی در صنایع نظامی، دفاعی و هسته‌ای و به دلیل مکتب دینی‌اش، بدون ترس در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا موضع می‌گیرد.

ایشان ادامه دادند: کشورهای عربی این قدرت را ندارند تا در قبال صهیونیست و آمریکا موضع بگیرند.

آیت‌الله نوری‌همدانی حضور آمریکا در عراق را بدتر از حضور صدام دانسته و اظهار داشتند: هیچ وقت آمریکا از صدام برای عراق بهتر نخواهد بود، آمریکایی‌ها برای منافعشان در این منطقه حاضر شده‌اند و به این راحتی نمی‌روند

ایشان به توافق‌نامه امنیتی بغداد، واشنگتن اشاره کرده و گفتند: بنده در این باره به حضرت آیت‌الله سیستانی و حجت‌الاسلام سید عبدالعزیز حکیم و نیز نخست‌وزیر عراق نامه نوشتم و مواردی را یادآور شدم.

معظم‌له با اشاره به وضعیت شیعیان در کشورهای عربی، افزودند: شیعیان وحدت و اتحاد را فراموش نکنند و با اخلاق در کشورها، مکتب اهل بیت (ع) را ترویج نمایند.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه سیاست کشورهای عربی دچار نوسان است، اظهار داشتند: سیاست آنها با طرز فکر ما نمی‌خواند، ما نمی‌دانیم آیا این کشورها در قبال مسایل روز جهان چه نظری دارند و همیشه سیاستشان تغییر می‌کند.

دکتر مهدی سلمان استاد دانشگاه ملی کویت نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت شیعیان کویت ارایه کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha