یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

اظهاراتی که اخیرا از سوی امام جماعت مسجد‌الحرام نسبت به مکتب تشیع بیان شده نشان از جهل و نادانی ایشان می‌باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه افزود: عربستان به عنوان میزبان و دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی، نباید اجازه دهد در کشور او گروه‌ها و افراد اینگونه اظهار نظر داشته باشند.

وی افزود: دولت عربستان سعودی مسئولیت دارد که جلوی اینگونه افکار را بگیرد و با اینگونه افراد که آشکارا در مسجد‌الحرام که مقدس‌ترین نقاط جغرافیایی اسلام است برخورد کند و اینها را کنار بگذارد.

 وی خواستار محاکمه این شخص شد و ادامه داد: اگر پیش از این جلوی اشخاصی مثل عبدالله بن جبریل و امثال آنها گرفته می‌شد، امروز این انسان جرات نمی‌کرد که مجددا این حرف را بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: دولت عربستان  در برابر این گفته ها مسئول است و باید پاسخ‌گو باشد.

وی مکتب تشیع را مکتب منطق و برهان دانست و گفت: حکومت عربستان باید بداند این یاوه‌ها نمی‌تواند در پیشرفت تشیع مانع ایجاد کند، این فتواهاست که خانه‌های مسلمانان را در عراق منفجر می‌کند و طالبان و القاعده را به جان مسلمانان انداخته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)  همچنین از علمای اسلام خواست تا در مقابل اینگونه فتاوا موضع‌گیری کنند و نظرات منطقی خود را بیان دارند.

وی اظهار داشت: نویسندگان روشنفکر و اساتید دانشگاه و علمایی که در کشورهای مختلف هستند و خطر اینگونه اظهارنظر‌ها را درک می‌کنند باید با بیانیه‌ها  و میزگردها و اعتراضات سالم و آرام به این یاوه‌گویی‌ها پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری اینگونه اظهار نظرها را باعث گستاخی  دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت:  این روحانی نما به جای اینکه اینگونه یاوه‌ها را سر دهد، در مقابل آمریکا و اسرائیل که جان هزاران مسلمان مظلوم را در عراق، افغانستان و پاکستان می گیرد، موضع بگیرد.

وی گفت: علمای مکتب تشیع این آمادگی را دارند که در مسجد‌الحرام در یک محیط آرام و امن با علمای اهل تسنن گفت‌‌گو کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری خاطرنشان کرد: کسانی که دیدگاه‌های افراطی را بیان می‌کنند دین خدا را ملعبه افکار شیطانی  خود قرار داده‌اند، در حالی  نه عالم زمان و نه عالم دین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه دین اسلام کسانی که وحدانیت خداوند را قبول کرده‌اند مسلمان می‌داند، اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد کسی را که اعلام می‌کند مسلمان است، کافر بپندارد.

وی ادامه داد: گروهی از افراطی‌ها و جاهلان متعصب  که به وهابیون معروف هستند مخالفان خود را به کفر متهم می‌کنند و این خلاف دین و شریعت اسلام است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: عموم مسلمانان با این گروه مخالفند و استعمار در صد سال گذشته از کج‌فهمی اینها استفاده کرده است.

وی افزود: استعمارگران همچون انگلیس و آمریکا این گروه‌ها را برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و فرق اسلامی ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری گفت: یکی از آثار سوء دیدگاه‌های نابخردانه و خلاف شرع افراطیون، کشتارهایی است که امروز در عراق، افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد.

 وی ابراز داشت: رشد بیداری اسلامی و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره ) را از علل اظهارنظرهای نابخردانه وهابی‌ها عنوان کرد و گفت: اینها نمی‌توانند این رشد و عظمت مکتب تشیع را ببینند و لذا این حرف‌ها را می‌زنند تا به خیال خام خودشان شیعه را کوچک کنند حال آنکه مذهب تشیع رو به گسترش است و کسی نمی‌تواند جلوی رشد آن را بگیرد.

عضو شورای عالی مجمع‌التقریب با اشاره به تصویب شیعه به عنوان مذهب در کمیسیون فقه اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین نظر مرحوم شیخ شلتوت نسبت به شیعه اظهار داشت: چند سال قبل مسئله شناخت شیعه به عنوان مذهب در کمیسیون فقه اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی به رای گذاشته شد که به اتفاق آرا رای آورد و بعد هم در کنگره‌های دیگر که از علمای حنفی، شافعی، مالکی و حنبلی  حضور داشتند این مذهب پذیرفته شد.

وی ادامه داد: قبل از اینها نیز در زمان مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی، مرحوم شیخ شلتوت به عنوان عالم بزرگ اهل تسنن و رییس وقت الازهر مصر به طور رسمی مذهب شیعه را پذیرفت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) جمهوری اسلامی را به عنوان بنیانگذار وحدت اسلامی معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهان ندای وحدت سر دادند و همه علما و ملل اسلامی را به وحدت کلمه فراخواندند و  نیز برای نماز خواندن پشت سر علمای اهل‌تسنن فتوا دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز بر اندیشه وحدت تاکید و آن را دنبال می‌کنند اظهار داشت: ایران، مجمع جهانی  تقریب بین مذاهب را تاسیس کرد و علمای بسیار زیادی عضو آن شدند و همه ساله کنفرانس‌های وحدت تشکیل و بر کنار گذاشتن تعصبات تاکید می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری به علل تاسیس  سازمان کنفرانس اسلامی  اشاره کرد و گفت: این سازمان برای ایجاد وحدت در زمینه‌های سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده و جمهوری اسلامی نیز به عنوان یکی از کشورهای اسلامی خود را پایبند سازمان کنفرانس‌های اسلامی می‌داند.

وی از کشورهای اسلامی عضو سازمان کنفرانس اسلامی خواست تا  قوانین مصوب این سازمان را اجرایی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha