یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مسئول مجمع طلاب شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجمع را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام ساکت آمار رسمی افراد تحت پوشش مجمع طلاب شاهد و ایثارگر را بیش از 1700 نفر و تعداد واقعی آن را بالغ بر 2هزار نفر ذکر کرد و گفت: تفاوت در آمار به جهت عدم مراجعه افرادی است که تاکنون خود را به مجمع معرفی نکرده‌اند و از جمله آنها افرادی هستند که به جهت شرکت در سطوح عالی حوزه، کمک هزینه‌ای به آنها تعلق نگرفته و ما در صدد راهی هستیم خدمت‌رسانی مجمع به این عزیزان نیز انجام شود.

مسئول مجمع طلاب شاهد و ایثارگر، آموزش علوم حوزوی، ویژه  افراد تحت پوشش و ارایه درس خارج ویژه جانبازان در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) و همچنین تقویت و نظارت امور مدیریتی این مدرسه را از فعالیت‌های این مجمع برشمرد.

وی افزود: شکل‌گیری اداره شاهد و ایثارگر در معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه جهت پیگیری امور حوزوی، سامان‌دهی اعزام مبلغ و پیگیری امور مسکن از طریق طرح مسکن مهر با هماهنگی بنیاد شهید، و برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی از فعالیت‌های مجمع طلاب شاهد و ایثارگر است.

وی همچنین سامان‌دهی پایان‌نامه‌‌های جانبازان را یادآور شد و افزود: با هماهنگی مدیریت مدارج علمی حوزه بحث، پایان‌نامه‌های جانبازان به صورت گروهی و با ارایه موضوع« تصحیح و بازسازی کتب خطی» مورد تایید قرار گرفت که در آن کتب و میراث ارزشمند علما و گذشتگان مورد بازنویسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ساکت، فعالیت در امر نویسندگی در «موسسه پژوهشی تعالی» را مورد توجه قرار داد و افزود: آموزش تصحیح کتب خطی در این موسسه آغاز شده و هم‌‌اکنون 2 کتاب زیر چاپ است و پیگیری 4 کتاب دیگر نیز در حال انجام است و همین عامل سبب گردید تا موضوع پایان‌‌نامه نیز بر این محور نگارش شود.

وی همچنین گفت: در صدد هستیم یک موسسه پژوهشی را به ثبت وزارت علوم برسانیم و اشتغال‌زایی در آن را نیز پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام ساکت در زمینه آغاز به کار مجمع طلاب شاهد و ایثارگر گفت: بر مبنای اهداف سازمان بنیاد شهید در سال 1384 انتخاباتی در چند استان از جمله استان قم برگزار شد که اعضای منتخب آن تحت عنوان «مجمع طلاب شاهد و ایثارگر» فعالیت خود را آغاز کردند که وظیفه اصلی آن پیگیری امور طلاب شاهد و ایثارگر اعم از فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و جانبازان بیش از 25 درصد و همسران آنان می‌باشد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha