سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

مراسم اختتامیه مسابقه «حفظ چهل حکمت نهج‌البلاغه» از سوی موسسه فکر اسلامی و با همکاری مجتمع آموزش عالی امام خمینی، امروز با حضور فضلا و طلاب غیر ایرانی در تالار قدس مجتمع امام خمینی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دین‌پرور در این مراسم اظهار داشت: امروز با تمام  دشمنی‌های دنیای مادی‌گرا علیه اسلام و مکتب تشیع، سخنان امیر‌المومنین (ع) در سازمان ملل مطرح می‌شود و مورد مطالعه و بررسی اندیشمندان جهان قرار می‌گیرد.

رییس مرکز آموزش‌های تخصصی نهج‌البلاغه افزود: در چنین شرایطی شیعیان که افتخار تبلیغ و نشر فرهنگ علوی در دنیا را دارند باید توجه بیشتری به این منبع عظیم معرفتی کنند و انس و آشنایی بیشتری با نهج‌البلاغه به عنوان  گنجینه عظیم اهل بیت (ع) داشته باشند.

وی ادامه داد: باید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، تحصیل در مقطع دکترای نهج‌البلاغه را فراهم کنند، نه اینکه دانشگاه‌های انگلیس آن گونه که دوست دارند نهج‌البلاغه را تدریس و به دانش‌پژوهان معرفی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دین‌پرور گفت: باید از نزدیک با این معارف غنی آشنا شویم تا دریای مسائل اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی را مشاهده کنیم و ویژگی این کتاب با سایر کتب روایی این است که امام علی (ع)  خطبه‌ها و روایات این کتاب را در اوج اقتدار سیاسی و اجتماعی و در دوران حکومت ظاهری خود ایراد کردند.

وی تصریح کرد: این کتاب قرن‌ها در انزوا بود و فقط در کتابخانه‌ها و نزد علما نگهداری می‌‌شود؛ ولی با پیروزی انقلاب اسلامی دنیا با معارف بلند آن آشنا شد و روز به روز بر تعداد دانش‌پژوهان و اندیشمندان غربی که این کتاب را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند، افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دین‌پرور افزود: باید طلاب و فضلای حوزه از این قافله عقب نمانند و در این زمینه طلایه‌دار باشند.

رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه ادامه داد: جنگ فرهنگی علیه اسلام از سوی دشمنان از مدت‌ها قبل شروع شده و با دقت نقاط حساس فرهنگ اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند.

سخنران این مراسم بیان داشت: برخی از عبارات و خطبه‌های نهج‌البلاغه همچون آیات سجده دار قرآن کریم سزاوار سجده است؛ چون کلام امام علی (ع) تفسیر قرآن و وجود ایشان مفسر قرآن است.

وی در پایان گفت: اگر این کتاب و حقایق در جوامع اسلامی مطرح شود، نسلی شجاع، آگاه و معتقد به خدا و متخلق به اخلاق الهی و علوی تربیت خواهد شد که زیر بار هیچ گونه ظلمی نمی‌روند و لذا دشمنان تلاش می‌کنند این حقایق به نسل جوان منتقل نشود و همواره در صحت و سند این کتاب خدشه وارد می‌کنند .

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha