جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تقوا را تضمین کننده سعادت بشردانسته و گفتند: اگر تقوای اقتصادی در جامعه حاکم باشد، درکسب و کارها دقت شده وحتی رشوه خوار ی نیزوجود نخواهید داشت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در مراسم احیای شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان که در مدرسه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد ، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی بن ابیطالب(ع)، به وصایای امام اول شیعیان در بستر مرگ اشاره کرده واظهار داشتند: آن امام همام در بخشی از وصیت  عمومی خود، جامعه بشریت  را به سوی سعادت رهنمون می سازند.

ایشان، تقوا را اولین وصیت امام علی (ع)دانسته و افزودند: تقوا یکی از نیازهای اساسی هر جامعه ای  است و خود دارای شاخه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و... می باشد که اگرتنها این سفارش آن حضرت در جوامع جاری شود، بسیاری از مشکلات بشر رفع و صلح دنیا را فرا خواهد گرفت.

* تقوا مانع بد اخلاقی های رسانه ای می شود

معظم له ادامه داد: اگر تقوای اخلاقی در جوامع نهادینه شود، دیگر شاهد بسیار ی از بد اخلاقی ها وتوهین ها دررسانه ها نخواهیم بود، هم چنین اگر تقوای اقتصادی در جامعه حاکم باشد ، در کسب وکارها دقت شده وحتی رشوه خوار ی نیزوجود نخواهید داشت .   

این مرجع تقلید، نظم را دومین سفارش امام علی(ع)دانسته و ازعدم وجود آن را  به عنوان بلا در جامعه یاد کرده و گفتند: سفارش به نزدیک کردن دل های ازهم دور شده،  ازدیگر توصیه های امیر المومنین (ع) است که طبق روایات  کسانی که میان مسلمانان اختلاف ایجاد می کنند، حتی بوی بهشت را هم درک نخواهند کرد.

*ضرورت دستگیری از یتیمان

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تاکید مهم حضرت علی (ع) مبنی بر دستگیری از یتیمان را توصیه بعدی عنوان کرده و ابرازداشتند: نگهداری ا ز یتیمان و افراد بی سرپرست با مسئله نظم جامعه مرتبط است؛ زیرا اگراین افراد بی پناه و بدون سرپرست باشند، ممکن است به افرادی خطرناک تبدیل شوند .

معظم له، توجه به قرآن وهمسایگان را از دیگر سفارشات امام علی (ع) عنوان کرده و خاطر نشان ساختند: در روایات متعددی بر تلاوت قرآن و توجه و تدبر و نیز عمل به آن، تاکیدات فراوانی شده و نباید قرآن در بین مسلمانان فراموش گردد.

*راهکار دفع فتنه ها

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کردند: در این روایت ذکر شده که هر وقت فتنه ای به سراغ مسلمانان آمد، آنها باید با توجه به قران و استمداد از آن فتنه را خنثی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان یادآور شدند: امروز فتنه های بسیاری از جمله تهاجم فرهنگی غرب ،ماهوار ه ها، اینترنت، رژیم اشغالگر قدس و ...  جامعه مسلمانان را به خود درگیر کرده  که تنها راه نجات از آنها تمسک و عمل به قران است؛ البته استکبار نیز به این موضوع پی برده واز قرآن ترس دارد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha