شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز قدس را روز سرنوشت ملت فلسطین دانست و گفت: امت های اسلامی می توانند با هوشیاری توطئه های رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری، در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به فرا رسیدن روز قدس اظهارداشت: امام خمینی (ره) از آغاز انقلاب با توجه به اهمیت مسئله قدس و فلسطین و ضرورت مبارزه با رژیم صهیونیستی، بر بیداری امت مسلمان و برانگیختن شعور و درک مسلمین نسبت به مسئله فلسطین اهتمام فوق العاده داشتند.

وی افزود: ایشان قبل از انقلاب نیز نسبت به خطر رژیم صهیونیستی برای اسلام و کشورهای اسلامی، همواره هشدار می دادند و این رژیم را غده سرطانی برای منطقه می دانستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: امام تاکید داشتند که برای زوال این رژیم و نجات بیت المقدس و رهایی فلسطینیان، باید تلاش و حتی سرمایه گذاری کرد.

وی بیان داشت: امام توجه عمیقی به توطئه دشمنان داشتند، چرا که استکبار به ویژه امپریالیسم امریکایی و هم پیمانانشان تلاش می کردند مسئله فلسطین را یک مسئله محدود در این کشور و مردم آنجا بدانند و از دنیای اسلام و عرب جدا کنند تا نقشه های شوم خود را جاری کنند، اما امام با توجه به این نیات شوم دشمنان همواره بر اندیشه این بودند که مسئله فلسطین را به عنوان یکی از مسائل مهم جهان اسلام  مطرح می نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری تصریح کرد: از این رو امام برای بیداری مسلمین و برانگیختن احساسات اسلامی و تعیین تکلیف برای امت های مسلمان و ضرورت یک حرکت جامع اسلامی، روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند.

وی تأکید کرد: امسال روز جهانی قدس در ایران و سایر کشورها باید بهتر و هرچه پر شورتر برگزار شود چرا که تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران و سایرکشورهای عربی بیشتر از سابق شده و این رژیم جنایت کار به دلیل مشکلات داخلی که دارد، زبان تهدیدش گسترده تر گردیده، بنابراین این شرایط ایستادگی بهتر و پرشورتر مسلمانان را می طلبد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع)  عنوان کرد: مشکلات فلسطین نه تنها کاسته نشده است،بلکه  گسترده تر شده و فشار های روحی ، خرابی ها و کشتارها نیز افزایش یافته و محاصره غزه نیزکه رو به افزایش است.

وی گفت: این افزایش فشارها و تداوم تجاوزات رژیم اشغالگر قدس و افزایش و ادامه محاصره غزه خود به خود عامل دیگری است که مسلمانان برای حمایت از آنها به خیابان ها آمده و روز قدس را پر شور تر بر گزار کنند.

*طرح سازش،طرحی برای حمایت از رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان داشت: مسلمانان نباید فلسطینیان را تنها بگذراند، چون در صحنه بین المللی حمایت های بی چون و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی رو به افزایش است و مطرح شدن طرح سازش نیز بر شدت این مسئله می افزاید.

وی ادامه داد: مسئله سازش که از سوی اوباما مطرح گردیده به دلیل نزدیک شدن به ایام انتخابات کنگره آمریکا است . درحالی که مردم جهان و فلسطینیان می دانند که شاهد توطئه دیگری در قالب طرح سازش هستند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: مسئله کاروان آزادی و تجاوز به این کاروان بشر دوستانه توسط رژیم صهیونیستی بر خشم مردم مسلمان را افزود، چرا که این کاروان قصد کمک رسانی به غزه را داشت و از کشورهای گوناگون با ادیان مختلف جمع آوری شده بود.

*طرح سازش توطئه، تکراری و بی فایده !

وی تصریح کرد: سازش فلسطین و رژیم صهیونیستی هیچ گونه دستاوردی را برای منطقه، مسلمانان و فلسطینیان نخواهد داشت ، این سازش توطئه ای بیش نیست چون در طول تاریخ شاهد بودیم که روئسای جمهور سابق آمریکا زمانی که به بحرانی در کشورشان بر می خورند به این طرح تکراری و بی فایده روی می آورند.

*مسیر ذلت بار برخی دول عربی

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: کشور های عربی از 60 سال قبل توافق ذلت بار را امضا کردند و امروز نیز در همین مسیر حرکت می کنند و از این که مسلمانان فلسطین سرنوشت خود رادست گیرند، نگران هستند و به معنای دیگر این دولت های عربی چون در میان ملت های خود پایگاه و پشتوانه ای ندارند به آمریکاو رژیم صهیونیستی پناه آورده اند.

وی در پایان بیان داشت: برخی کشورهای عربی برای تشدید محاصره غزه از رژیم صهیونیستی و مصر حمایت می کنند تا مقاومت در فلسطین تضعیف شود.

 

 

 

                     

 

                                                                                                                                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha