یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

معاون فرهنگی و تربیتی جامعة‌المصطفی، بازگشایی حجره مقام معظم رهبری در مدرسه علمیه حجتیه را گامی برای نشر اندیشه‌های معظم‌له در بین طلاب و دانش‌پژوهان غیر ایرانی عنوان کرد.

حجت الاسلام صالح در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به مراسم بازگشایی حجره مقام معظم رهبری در مدرسه عالی فقه(حجتیه) اظهارداشت: امروز، در ایام سفر مقام معظم رهبری به شهر علم و اجتهاد، پایگاه اصلی انقلاب اسلامی، شهر قم، شاهد افتتاح حجره مقام معظم رهبری در مدرسه عالی حجتیه است.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای طی سال های 1337 تا 1343 در شهر مقدس قم حضور داشتند و در سال 43 برای خدمت‌گذاری به پدر بزرگوارشان مجدداً به مشهد مقدس هجرت می کنند.

حجت الاسلام صالح ادامه داد: مقام معظم رهبری در طول حضورشان در شهر قم از محضر مراجع و علمای بزرگ شیعه بهره‌ها بردند و از سیره و اندیشه های ناب و پویای حضرت امام خمینی(ره) تاثیر ژرف و عمیقی گرفتند.

وی بیان داشت: براساس خاطراتی که دو هم حجره ای ایشان، حجج اسلام اکبری و کاردان عنوان کردند، مقام معظم رهبری در طول مدت تحصیل از نظر علمی بسیار کوشا بودند و برای کسب علم و دانش از محضر بزرگان بسیار کوشا بودند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: از نظر اخلاقی و معنوی، رفتارهای ایشان تاثیر بسیاری زیادی بر سایر طلاب داشته و در عین حالی که ایشان دارای روحیه جدیت در تحصیل و اخلاق مداری و شخصی الگو در تربیت اسلامی محسوب می‌شدند از نظر سیاسی و اجتماعی نیز شخصیتی فعال و تاثیر گذار بودند.

وی عنوان کرد: ایشان در عرصه های سیاسی و اجتماعی و دوران مبارزات نهضت اسلامی شرکت فعال داشتند و حتی همین حجره با شهید آیت الله سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه جلسه سیاسی داشتند و مسائل کشور را پیگیری می کردند و برای نهضت برنامه ریزی می نمودند.

حجت الاسلام صالح ادامه داد: مقام معظم رهبری در شکل دهی مبارزات ضد رژیم طاغوت و آگاهی بخشی به مردم نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری داشتند و در اجتماعاتی که در آن زمان در مدرسه فیضیه صورت می گرفت، ایشان فعالانه مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اهداف بازگشایی حجره مقام معظم رهبری در مدرسه حجتیه، خاطرنشان ساخت: بنا داریم شخصیت ایشان به عنوان یک فرد جامع الاطراف و الگوی موفق در عرصه های مختلف دینی اجتماعی، سیاسی، علمی و عقلانی به کلیه مشتاقان و طلاب جامعه المصطفی معرفی شوند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه در پایان خاطرنشان کرد: آثار، سخنرانی ها ، تصاویر و بیانات معظم‌له جمع آوری شده و در این حجره به نویسندگان، محققان و طلاب غیر ایرانی ارائه می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha