شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

آیت‌الله مصباح یزدی گفتند: برخی بر این باور هستند که کلمه اسلام در جمهوری اسلامی ایران، تنها واژه‌‌ای تشریفاتی و بدون محتوا است. بنابراین دلسوزان انقلاب اسلامی وظیفه دارند که این مهم را در میان مردم تبیین کنند و انحرافات به وجود آمده را اصلاح کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی امروز در نشست آینده انقلاب اسلامی و تحلیل مسائل سیاسی روز در قم با تأکید بر این که سیاست از اسلام جدا نیست، خاطرنشان کرد: در سیاست اسلامی، بر خلاف سیاست دنیوی که ریشه در غرب دارد،هدف و راه از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایشان افزودند: در سیاست اسلامی،‌ وسیله‌ای که سیاست‌مدار با آن به هدف می‌رسد باید صالح باشد؛ چون از کار زشت و ناصالح، انسان را به نتیجه درست و زیبا نمي‌رساند.

مدیر  مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اتکا به خداوند را از دیگر  تفاوت‌های سیاستمداران الهی و اسلامی با سیاستمدار بشری و دنیوی دانستند و بیان داشتند: سیاست‌مدار اسلامی، مقام و قدرت را تنها وسیله‌ای برای اجرای موازین اسلامی نمی‌داند، بلکه از خدا یاری می‌‌خواهد و پیروزی را از خدا درخواست می‌‌کند.

ایشان اظهار داشتند: بر خلاف سیاست دنیوی که هدف از ورود به آن، رسیدن به قدرت و مقام است، سیاستمدار الهی و اسلامی، کسب قدرت و مقام را ابزاری برای رسیدن  به خدا، گسترش دین و خدمت‌رسانی به مردم می‌داند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تلاش‌ عده‌ای که همواره ایران اسلامی  را از حمله و امکانات دشمنان می‌‌ترسانند، گفتند: مسلمان باید در این شرایط به خدا اتکا داشته باشد و بداند که نصرت از سوی خدا  است و کمک‌های او همواره با مسلمانان است.

ایشان با تأکید بر این که پرورش یافته مکتب اسلام، هیچ گاه  از تهدیدات و تحریم‌های دشمن نمی‌هراسد، گفتند: در تبلیغات گسترده ماهواره‌‌ای و اینترنتی  دشمن، باید خود  را مورد آزمایش قرار دهیم و ببینیم که در  چه مرحله‌ای از بصیرت به سر می‌‌بریم.

مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به سابقه پنجاه ساله انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کردند: نام انقلاب اسلامی با حرکت امام خمینی(ره) از  حوزه علمیه شروع و در میان مردم گسترش یافت و تبدیل به نهضتی شد که امروز نیز پس از گذشت سی و دو سال از پیروزی  آن، هنوز هم با نام اسلامی شناخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha