یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 242758
۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۷

«ناگفته هایی از حقایق عاشورا» به قلم آیت‌الله سیدعلی حسینی میلانی به چاپ سوم رسید.

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی مرکز خبر حوزه، ناگفته هایی از حقایق عاشورا در پنج بخش شامل حادثه عاشورا در گذر تاریخ، نقش معاویه در شهادت سید الشهداء (ع)، نقش اهل کوفه در شهادت امام حسین (ع) و نگاهی کوتاه به مطالبی پیرامون حادثه عاشورا نگاشته شده است که مطالعه آن برای مبلغین و فضلاء توصیه می شود.

نگارنده در بخش «حادثه عاشورا در گذر تاریخ» به مباحثی چون، ائمه اطهار (ع) و اهتمام دربزرگداشت حادثه عاشورا،‌تلاش های نافرجام برای فراموش کردن این حادثه عظیم، دیدگاه ابن عربی مالکی ، نقد و بررسی دیدگاه علمای تندرو اهل سنت و ... پرداخته است.

در بخش دوم نیز نویسنده ضمن واکاوی نقش معاویه در شهادت سید الشهدا (ع) مباحثی چون ولایت و جانشینی یزید، خریداری بزرگان با پول، فعالیت های معاویه و والیان او در کوفه، گفتگوی سید الشهداء با معاویه و مقاومت امام حسین (ع) و ناکامی معاویه و عزل و الی مدینه و ... را مطرح کرده است.

در بخش دیگری از این کتاب نگارنده تلاش کرده  تا نقش یزید در حادثه عاشورا را مورد بررسی قرار دهد، معاویه و حکم امارت ابن زیاد، شادی یزید در شهادت حضرت مسلم، اسارت کودکان و بانوان حرم و فرستادن آنان به سوی یزید، سرافکندگی یزید و دگرگون شدن دمشق ، استدلال امام سجاد به شأن نزول آیه مودت و ... از مباحث این بخش است.

نگارنده با پرداختن به نقش اهل کوفه در شهادت امام حسین (ع) ، به عناوینی چون نامه های ارسالی به سید الشهداء، حقیقت حال نامه نگاران، اصطلاح شیعه و تشیع و برنامه های ابن زیاد در شهر کوفه، قتل و کشتار میثم تمار، عبید الله بن عمر و کندی،‌ عبید ا... بن حارث بن نوفل همدانی، عبدالاعلی بن یزید کلبی علیمی، عباس بن جعده جدلی و نیز برخی از خیانت های انجام شده در کربلا، دیدگاه دانشمندان در لعن یزید و ... اشاره کرده است.

عزاداری و گریستن بر سید الشهداء ذکر روایات اهل سنت، نگاهی به انواع عزاداری، شرکت در محافل عزاداری، غذادادن به عزاداران و پوشیدن لباس مشکی، آرایش نکردن زنان و تعطیلی بازار از مطالب بررسی شده و مستند به روایات در بخش پایانی این کتاب ذکر شده است. 

«ناگفته هایی ازحقایق عاشورا» به قلم آیت‌الله سید علی حسین میلانی از سوی انتشارات مرکز حقایق اسلامی در شمارگان 1500 نسخه منتشر شده است.

علاقه مندان به نشانی قم، خیابان صفائیه روبروی صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات مراجعه کنند و یا با تلفن 7837320-0251 تماس بگیرند و همچنین در شهرهای مشهد با تلفن 2442262-0511 و تهران 77521836-021 و اصفهان 2223423-0311 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha