یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر حوزه علمیه استان گلستان، اندیشه های مقام معظم رهبری را نقشه راه تحول تاریخ ساز در حوزه دانست.

به گزارش سرویس استانهای مرکز خبر حوزه،حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی در جمع طلاب و روحانیون افزود: تاکید عالمانه و به موقع رهبر  معظم انقلاب بر ضرورت تحول در حوزه بیانگر اشراف ایشان به این مهم است که اکنون تکلیف شرعی برای همه نخبگان حوزه و  اندیشمندان اسلامی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: هزاره سوم و جامعه مدرن کنونی که از آن به دهکده جهانی تعبیر می شود، ضرورت روزآمد شدن و تحول در حوزه ها را بیش از پیش نشان می دهد.

این استاد حوزه با اشاره به شبهات فراوان مطرح شده در سطح رسانه های جهانی پیرامون دین مبین اسلام و نیز علمای مسلمان ، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به این شبهات نیازمند روزآمد شدن حوزه ها با تکیه بر مبانی دین مبین اسلام و تحول در حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب، عملی شدن منویات مقام معظم رهبری فوری ترین و مهم ترین مساله فراروی حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان، تهیه نظام جامع آموزش، پژوهش و ‌تبلیغ حوزه، تدوین چشم‌انداز و برنامه راهبردی را از نکات مهم رهنمودهای رهبری در دیدار با روحانیون در سفر اخیر ایشان به قم عنوان کردند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و تعیین اولویت‌های علوم حوزوی را در پرتو ترسیم چشم‌انداز آینده امکان‌پذیر دانسته اند، اظهار داشت: ایشان بر ضرورت چابک و سبک سازی مدیریت تشکیلات حوزه تاکید فرمودند و مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز در این مسیر گام های ارزشمندی را برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمين ملکی تصریح کرد: اکنون مهم‌ترین مسئله‌ای که حوزه علمیه گلستان به اجرای آن اهتمام دارد، تحول در حوزه است که در این مسیر همکاری علما، اساتید و طلاب در تسریع این مهم نقش فراوانی دارد. 

وی، تمرکز زدایی مدیریت حوزه و استقرار مرکز مدیریت استانی را یکی از اقدامات ارزشمند مدیریتی برشمرد و افزود: با استقرار این مرکز، روند  نظارت و کنترل حوزه بر مدارس شهرستان‌ها بهبود یافته و  موجب وحدت رویه و یکپارچه سازی مسائل مختلف علمی و آموزشی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: هر چه نظارت بر مدارس بیشتر باشد، ‌تصمیماتی که در مسائل مختلف علمی و آموزشی گرفته می‌شود، به واقعیت نزدیک‌تر و تأثیرگذارتر است.

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به تأثیرات مثبت راه‌اندازی مرکز مدیرت حوزه در این استان خاطرنشان ساخت: به دلیل حضور برادران اهل سنت در استان، تصمیماتی که توسط شورای مدیریت استان گرفته می‌شود، ‌برای برطرف ساختن مشکلات موجود، تأثیر فروانی دارد.

وی به فعالیت‌های شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان از آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: برگزاری منظم نشست‌های شورای مدیریت، ارائه گزارش، تعیین مدیر و معاونان حوزه علمیه استان از جمله فعالیت‌های این شورا به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی بازدید از مدارس و تهیه شناسنامه جامع، ‌دیدار با مدیران و علمای استان برای دریافت نقطه نظرات آنها  جهت تسریع در امور حوزه، بررسی نیازهای مدارس، برنامه‌ریزی و تأمین بودجه در دو بخش عمرانی و جاری، سازماندهی طلاب و بکاری گیری نیروهای مجرب برای انجام امور، از فعالیت‌های مركز مدیرت حوزه علمیه گلستان می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha