دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 244077
۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۳

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: کشف حجاب برنامه نظام‌مند در تصرف جهان و اجرای پروژه دین‌ستیزی غرب در ایران بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به سالروز کشف حجاب در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، گفت: جهان مدرن، ‌زمانی که می‌خواست دنیا را در تصرف خود درآورد،‌ با قدرت تمدن فرهنگی ایران و ترکیه در شرق مواجه شد که برای این کار رضاخان را در ایران و آتاتورک را در ترکیه برسر حکومت نشاند.

وی مبارزه با حجاب را مهم‌ترین اقدام استعمار در دین ستیزی در ایران برشمرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین ‌رکن‌ها در حفظ ارزش‌های دینی، نهاد خانواده است، استکبار، فروریزی و فروپاشی هنجار‌های دینی و ارزش‌های اسلامی را در نابودی آن دید.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به این که الزام به کشف حجاب، تئوری غربی شدن ایران را رقم می‌زد، اظهار داشت: از آنجایی که این اقدام با بافت فرهنگی و فکری ایران ناسازگار بود و نهاد خانواده را تهدید می‌کرد، با مقابله جدی جامعه ایران و به درون رفتن بسیاری از نیروها مواجه شد که با عزل رضا شاه و خروج آن از کشور این پروژه به دست فراموشی سپرده شد.

وی با اشاره به اهمیت قیام مسجد گوهرشاد در سرکوبی این حرکت افزود: این قیام عمق مقابله ملت ایران با این کار بود که جای شهدای این قیام نیز خالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد در ادامه به نقش حوزه در مقابله با کشف حجاب در ایران اشاره کرد و گفت: مقابله جدی آیت‌الله العظمی حسین طباطبایی قمی به عنوان مرجع تقلید شیعه در ایران و خراسان و حضور روحانیون از اساتید، طلاب، مبلغان و...، نمادی جدی را نشان داد  که ترکیب حضور ملت، روحانیت بود.

* کشف حجاب در قالب‌های جدید

وی در پایان با هشدار رواج کشف حجاب در شکل‌های امروزی خاطرنشان ساخت: این تهاجمات فرهنگی از گذشته بوده و با حمایت‌های فراوان داخل و خارج، در اشکال مختلف مسیر خود را طی می‌کند که مقابله با آن، نیازمند مطالعه فراوان و اقدامات فرهنگی قوی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha