جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

شیخ ماهر حمود امام جمعه مسجد قدس در شهر صیدای لبنان از مفتی لبنان خواست به جای حمایت از سعد حریری ، استعفا دهد و خانه نشینی اختیار کند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، وی در واکنش به سخنان شیخ رشید قبانی مفتی لبنان در حمایت از روی کار آمدن مجدد سعدحریری به او هشدار داد: پیشنهاد می کنم به جای اینگونه اظهارات ، خانه نشین شوی.

شیخ ماهر حمود طی نشستی مطبوعاتی خطاب به علمای لبنان از آنها خواست که خود را آلوده به توطئه دادگاه فرمایشی ترور رفیق حریری نکنند.

وی افزود : برخی اظهارات که از سوی برخی شخصیت های اهل سنت ایراد شده ، هویت دینی و اسلامی آنها را زیر سوال می برد.

* هیچ انگیزه شرعی برای حمایت از حریری وجود ندارد

امام جمعه اهل سنت صیدا با انتقاد از بعضی که اسلام را به اندازه مصالح خود تعریف می کنندگفت : هیچ انگیزه شرعی در حمایت ا ز حریری وجود ندارد.

وی همچنین از مواضع جریان مقاومت تمجید کرد و خاطر نشان ساخت: شایسته نیست که تعامل ما با مقاومت در حد تعامل با  یک گروه مذهبی خلاصه شود.

شیخ ماهر حمود با بیان اینکه مقاومت سبب ایجاد روح امیدواری در تمام رگهای بدن ملت شده است گفت: شایسته نیست که ما خود را دشمن مقاومت تصور کنیم .

* هدف اصلی از دادگاه ترور رفیق حریری

وی خاطر نشان کرد: دادگاه بین المللی لبنان هدفی جز توطئه برای فشار و آسیب رساندن به مقاومت ندارد.

امام جمعه اهل سنت شهر صیدا با اعلام اینکه این دادگاه به دنبال ایجاد فتنه در لبنان است گفت : این دادگاه به دنبال ایجاد فتنه ای است که همه چیز را ازبین می برد.

شیخ ماهر حمود در پایان تاکید کرد: دادگاه بین المللی چرا در غزه نیست ؟ چه کسی صهیونیستها را به خاطر برابر جنایات انجام شده در غزه محاکمه می کند؟ چه کسی آمریکا را به سبب جرم و جنایت در عراق و افغانستان  محاکمه می کند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha