شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سالگرد

حوزه/ حزب الله مراسمی را به مناسبت شهادت دو سردار بزرگ سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان در شهر صیدا برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله مراسمی را به مناسبت شهادت دو سردار بزرگ سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان و پیروزی غزه و فلسطین در تالار شیخ عبدالامیر قبلان در شهر صیدا برگزار کرد.

در این مراسم، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران شیخ نبیل قاووق از اعضای شورای مرکزی حزب الله، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، اسامه حمدان، عضو ارشد جنبش حماس، نمایندگان احزاب لبنان و گروه های فلسطینی، جمعی از علما، شخصیت های سیاسی، اجتماعی، مدنی، فرهنگی و رسانه ای و جمعی از مردم شهر صیدا و اطراف آن حضور داشتند.

گروه پیشاهنگان امام مهدی(عج) پس از تلاوت قرآن کریم، سرود ملی و سرود حزب الله را نواختند و سپس فرزند شهید راه قدس "علی خلیل علی" با اهدای سپری به پاس تجلیل از خانواده شهید سلیمانی به امانی سفیر ایران تقدیم کرد.

امانی در این مراسم گفت: ارتباطاتی از آمریکا و کشورهای اروپایی برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه وجود دارد که آخرین آن از سوی وزیر خارجه انگلیس است و سخن ما یک چیز است و آن اینکه شما مسئول گسترش جنگ هستید و آمریکا اولین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه است.

وی افزود: آنها می خواستند با ترور شهید سلیمانی به محور مقاومت ضربه بزنند و پروژه وحدت میدان ها را در جهت حذف مسئله فلسطین از بین ببرند، اما با گذشت چهار سال از این شهادت ثابت شد که آنچه سردار شهید انجام داد حذف شدنی نیست و بر قدرت و عزم و اراده محور مقاومت برای ریشه کن کردن طاغوتیان افزوده شده است و الاقصی طوفان شده و غزه، کرانه باختری و قدس به لانه شیرها و مقاومت تبدیل شده است و اکنون آزادی زندانیان و آزادی را نزدیکتر از همیشه می بینیم.

اسامه حمدان، عضو ارشد جنبش حماس گفت: دو شب گذشته بسیاری از مردم تا دیروقت بیدار مانده و منتظر پایان یک سال و فرا رسیدن سال جدید بودند، در حالی که رزمندگان مقاومت در غزه موشک های خود را به سمت تل آویو شلیک می کردند. بنابراین آنها بزرگترین گلوله را از ۷ اکتبر به بعد شلیک کردند تا به جهان بگویند که این مقاومت شکسته نخواهد شد و این مقاومت تا رسیدن به پیروزی ادامه خواهد داشت. نبرد غزه، طوفان الاقصی فقط به خاطر غزه نبود، بلکه به خاطر آزادسازی بود، رهبران غزه با توانایی و درایت در عرصه میدانی و در سیاست در مقابله با دشمن و همراهان او، نبرد غزه را مدیریت می کنند و آنها بسیارند و برخی از آنها مردم خود ما هستند.

شیخ ماهر حمود خطاب به سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، گفت: این سخنان شماست، آقا (اسرائیل از تار عنکبوت ضعیف تر است) آنها تبدیل به بحث دنیا و گفتگوی روزانه بین دشمنان شده اند. سخن (زمان شکست ها گذشته و زمان پیروزی ها آغاز شده است) از سال ۲۰۰۰، به تیتر پیروزی نزدیک تبدیل شده است.

وی افزود: آنچه امروز در غزه می بینیم دوران پیروزی ها را آغاز کرده است و آنچه در غزه به تحقق می یابد، موضوع ساده ای نیست و ما حق داریم به قهرمانان مجاهد در غزه، لبنان، یمن و عراق افتخار کنیم.

شیخ حمود بر وحدت موضع در قبال مقاومت و چشم انداز راهبردی اجتناب ناپذیر بودن نابودی اسرائیل تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha