پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

مدرس علمیه‌ای با 300 سال قدمت در یکی از روستاهای دامغان، تابستان امسال میزبان طلاب حافظ قرآن خواهد بود.

حجت­الاسلام والمسلمین اصغرزاده، در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به تاریخچه مدرسه علی‌ بن ‌موسی ‌الرضا(ع) قم با بیان این مطلب ­که تمام طلاب این مدرسه حافظ قرآن هستند، اظهار داشت: این مدرسه متشکل از طلاب حافظ ده جزء به بالای قرآن کریم بوده و عده‌ای از طلاب نیز حافظ کل می‌باشند.

*طلاب را به نحوی که شایسته آنهاست، ارتقاء می­دهیم

وی در ادامه به تشریح اهداف این مدرسه پرداخت و افزود: یکی از اهداف اساسی این مدرسه، پرداختن به جنبه­های آموزشی است تا بتوانیم طلاب را به نحوی که شایسته آنهاست، ارتقاء دهیم؛ چون آنان به عنوان یک حافظ قرآن کریم وارد جامعه شده و باید از علمیت بالایی برخوردار باشند.

*مرور روزانه قرآن کریم

معاون آموزش مدرسه علمیه امام رضا(ع) یکی از برنامه­های این مدرسه را مرور روزانه قرآن کریم توسط طلاب عنوان کرد و اذعان داشت: در طول روز برای این طلاب کلاس­های مرور قرآن کریم را برگزار می­کنیم تا محفوظات آنها از دست نرود.

*تقویت مباحثه طلاب، برنامه جدی مدرسه

وی تلاش بر برگزاری مطالعه و مباحثه طلاب را از دیگر ارکان مهم این مدرسه برشمرد و یادآور شد: در این مدرسه در طول روز، دو ساعت به مطالعه و مباحثه اختصاص داده می‌شود و جدیت خاصی نیز بر روی این موضوع وجود دارد و هدف از اجرای این برنامه، فرهنگ­سازی مطالعه و مباحثه در نظام آموزشی طلاب است.

حجت­الاسلام والمسلمین اصغرزاده اجرای برنامه مطالعه و مباحثه را یکی از موفقیت­های این مدرسه ذکر کرد و گفت: عامل اصلی این موفقیت، برگزاری آزمون علمی در مدرسه است که طلاب بدون اطلاع از زمان آن، در این آزمون شرکت می‌کنند.

*برگزاری اردوهای تابستانی

وی در ادامه برگزاری اردو‌های تابستانی را از برنامه­های این مدرسه عنوان کرد و ابراز داشت: در این اردوها همانند سایر مدارس، دروس ارتقایی را برای طلاب برگزار نمی‌کنیم؛ بلکه هدف، کاربردی کردن علومی است که طلاب در طول سال آنها را آموخته­اند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم ادامه داد: اگر با طلاب به صورت کاربردی و تمرینی کار نشود، این دروس در حافظه آنها ماندگار نخواهد شد، لذا اولویت در برنامه‌های تابستان تمرین و تکرار دروس توسط طلاب است تا این دروس برای آنها ملکه شده و بتوانند در سال­های بعد از محفوظات خود استفاده کنند.

*اعزام طلاب به مدرسه علمیه 300 ساله

وی در ادامه از اعزام 50 نفر از طلاب برگزیده آزمون علمی این مدرسه به اردوی تابستانی خبر داد و اظهار داشت: اردوی تابستان امسال در یکی از روستاهای شهرستان دامغان و در مدرسه علمیه­ای با قدمت 300 ساله برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اصغرزاده یادآور شد: این اردو از چهارم تیرماه سال جاری آغاز و قبل از حلول ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد و بعد از ماه مبارک نیز این طلاب به سفر عتبات عالیات اعزام می­شوند.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های متنوع این اردو خاطرنشان کرد: ما در این روستا به دلیل وجود مساجد زیاد کلاس­های قرآن و احکام را برای اهالی آن برگزار کرده و به نشر معارف اهل بیت (ع) خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha