یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آموزش صحیح معارف دینی را رکن رکین انتقال مفاهیم دینی عنوان کرد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی طی سخنانی در مراسم اختتامیه همایش شیوه های نوین تدریس معارف دینی که در رشت برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق گفت:  به همین خاطر است که می بینیم حضرت موسی(ع) بعد از مدت ها در بیابان با پیدا کردن حضرت خضر از او تقاضای تعلیم معارف دینی می کند.

وی همچنین با اشاره به سیره پیامبر که ایشان از همان ابتدا در کنار مسجد به آموزش معارف دینی همت می گماردند، افزود: مقام افرادی که در راه تدریس و آموز ش معارف دینی گام بر می دارند مقام شهید است و تمام موجودات برای چنین کسانی طلب خیر می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی در ادامه  با بیان اینکه ما در قرآن کریم می بینیم که خداوند در رابطه با خلقت خود با عنوان خلقت احسن یاد می کند، ابراز داشت: در کنار همه این نظام احسن، از ما خواسته است تا بهترین عمل را عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نسل جدید تشنه معارف دین است ، گفت: باید از شیوه های موفق در انتقال مفاهیم دینی بهره جست.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنکی مساجد، این جشنواره را فرصتی برای بهره گیری از تجربیات کارشناسان دینی از یکدیگر دانست و گفت: باید بتوانیم محصول فکری افراد فاخر را به نسل جوان انتقال دهیم.

عبدالکریم بی آزار شیرازی نویسنده و پژوهشگر نیز طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: در انتخاب شیوه های نوین برای تدریس معارف دینی باید به سبک شناسی قرآن توجه کرد

 وی با بیان اینکه سبک ها و شیوه های بسیار نوینی از سوی دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی به جوانان تزریق شده و آنان را به سمت خود جذب می کند اظهار داشت: متاسفانه امروز فرزندان ما، فرزندان ماهواره ، کامپیوتر و اینترنت هستند.

وی با اشاره به این که  نباید کارهای هنری برای فهم معارف دینی برای کودکان را کودکانه در نظر گرفت، ادامه داد: نسل جدید تشنه استفاده از حقایق ناب اسلامی هستند و لذا باید مطالب به صورتی عرضه شود که برای مردم قابل فهم باشد .

بی آزار شیرازی همچنین گفت: از مواردی که نشان می دهد شیوه های نوین تدریس و تبلیغ کارآمد می باشد این است که مفاهیم قرآنی موجود در ادبیات سعدی امروز در جهان جذابیت های زیادی را ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha