سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 253588
۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۴

استان کرمانشاه پس از استان فارس دومین استان از نظر اعزام مبلغین در سطح کشور است.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، در آستانه ماه مبارک رمضان و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه گردهمایی بزرگ مبلغین استان کرمانشاه برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: باید خداوند را شاکر باشیم که زنده هستیم و ماه رمضان دیگری را درک می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: اگر خداوند عنایت ویژه ای به انسان داشته باشد می تواند درک عمیقی از ماه میهمانی خدا در او به وجود آید ونهایت استفاده را ازاین ماه پر برکت ببرد.

آیت الله علما غبار روبی و اصلاح درون انسان را یکی از اسرار ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در این ماه معنویات و نورانیت در دل انسان جان تازه ای می گیرد.

وی در ادامه خطاب به مبلغین اعزامی به شهرستانهای استان در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه میهمانی خدا سعی کنید جوانان را بیشتر تشویق به برنامه های معنوی کنید جوانان اگر مسیردرست راپیدا کنند با نیروی جوانی خود می توانند به قله های معنویت برسند.

آیت الله علما ادامه داد: روحانیون باید نورانیت اسلام را به مخاطبین خود با شیوه های جذاب تبلیغی ارائه دهند.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: زمینه های بسیار خوبی برای جذب مردم به خصوص جوانان به برنامه های مذهبی وجود دارد، لذا باید از این  زمینه ها استفاده کرد و آنان را به سمت برنامه های دینی دعوت نمود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز با بیان اینکه امسال 125 مبلغ به نقاط مختلف استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان اعزام می شوند گفت: علاوه بر این تعداد 25 مبلغ نیز در جوار بقاع متبرکه استان، هم اکنون درحال اجرا طرح نشاط معنوی هستند که در ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای خواهند داشت.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: استان کرمانشاه پس از استان فارس دومین استان از نظر اعزام مبلغ در سطح کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه  در چند سال اخیر با برنامه ریزیهای خوبی که انجام گرفته، کارهای فرهنگی مناسبی  در حال انجام است، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، امیدواریم با اجرای این برنامه ها، بقاع متبرکه  به قطب فرهنگی تبدیل شوندوامسال صدها جلسه قرآن با حضور مبلغات در سطح استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: موقوفات استان کرمانشاه، به واسطه قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات سرمایه های بسیار خوبی است که دراین استان وجود دارد و باید با حمایت روحانیون احیا گردد.

وی در پایان گفت: برنامه های فرهنگی بسیار خوبی در استان در حال اجراست که امیدواریم به ارتقا سطح معنوی و مذهبی استان کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha