دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

امام جمعه شهرستان جهرم بر لزوم اهتمام حوزه های علمیه مبنی بر ارایه و عرضه الگوی اخلاق رسانه ای به دنیا تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با تبریک فرارسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار به همه فعالان متعهد و دلسوز عرصه خبر و اطلاع رسانی اظهار داشت: در مقوله رسانه و خبرنگاری، بیش از هر چیزی باید بر مساله اخلاق تاکید شود و در این بین از حوزه های علمیه انتظار می رود بیش از پیش این گونه مباحث کلیدی را دنبال کرده و بایسته های اخلاق رسانه ای را به ویژه در چارچوب های فقهی در سطح جامعه تبیین کند.

وی همچنین افزود: متاسفانه در این خصوص  در حوزه تاکنون آن طور که باید و شاید در این مقولات کار علمی و پژوهشی لازم نشده و لذا لازم است که در این باره حوزویان ایفاگر نقش جدی تری باشند.

خبرنگاران مصالح را در نظر بگیرند

حجت الاسلام و المسلمین دژکام در ادامه با تاکید بر این که خبرنگاران و اهالی رسانه ها باید در شرایط کنونی به خوبی مصالح جامعه و نظام اسلامی را مد نظر قرار دهند، ابراز داشت: خبرنگاران عزیز و تلاش گر باید همواره مراقب باشند که به بهانه صداقت و صراحت رسانه ای ، نباید در دام سیاه نمایی بیفتند و احساس امنیت در جامعه را مخدوش کنند.

وی با بیان این که باید همواره بازخوردهای خبری در جامعه را مورد توجه قرار داد، گفت: گاهی انعکاس ناقص واقعیت و بدون در نظر گرفتن مصالح کلان جامعه ، موجب وارد شدن ضررهای جدی به کشور می شود و خبرنگاران باید به این نکته توجه لازم را داشته باشند.

رسانه خبری حوزه؛ الگوی رسانه های جهانی

امام جمعه جهرم همچنین با تقدیر از فعالیت های دلسوزانه و متعهدانه خبرنگاران فعال در هفته نامه افق و مرکز خبر حوزه بیان داشت: حوزه می تواند الگوی مناسبی از کار اطلاع رسانی و خبرنگاری را در مقابل الگوهای ناقص و ضد ارزشی غرب به دنیا نشان دهد.

وی تاکید کرد: در این خصوص جا دارد که حتی موضوع برخی پایان نامه های حوزوی به این موضوع مهم و کاربردی اختصاص داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha