چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

حضرت آیت­الله نوری همدانی در توصیه­ای به مسئولین حج گفتند: اجتماع مسلمانان در ایام حج، توأم با سیاست، فرهنگ و .... است و با توجه به بیداری­های اسلامی، باید پیام انقلاب اسلامی را به وسیله زائرین به گوش جهانیان برسانیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان حج و زیارت کشور، با اشاره به این­که مدیریت، سخت­ترین کار در دنیاست، اظهار داشتند: اداره 100 هزار زائر بیت­الله الحرام در حج تمتع در یک مملکت دیگر و فراهم­کردن تمامی امکانات و مایحتاج آنان، از کارهایی است که مدیریتی قوی را می‌طلبد و خداوند متعال این توفیق را به شما عنایت کرده که توانسته­اید این مدیریت را برای زائران ایرانی انجام دهید.

ایشان با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع)، ابراز داشتند: امام زین­العابدین(ع) در روایتی فرموده­اند: "أشرف العباده خدمتک إخوانک المؤمنین" «بهترین عبادت آن است که انسان به افراد مؤمن خدمت و کمک کند».

این مرجع تقلید افزودند: خدمتی که شما در سازمان حج و زیارت به زائران ایرانی انجام می­دهید، مصداق این روایت امام سجاد(ع) است.

معظم­له با اشاره اجتماع پرشکوه مسلمانان جهان در مناسک حج، خاطرنشان ساختند: خداوند متعال زمان مشخصی را برای انجام اعمال حج تعیین نموده تا این اجتماع پرشکوه در آن زمان تحقق پیدا کند.

حضرت آیت­الله نوری همدانی با تأکید بر این­که باید اماکن محل انجام اعمال حج توسعه پیدا کند، اذعان داشتند: عرفات، مشعر، منا، مسجدالحرام و مسجد النبی از مکان­هایی است که دولت عربستان باید این اماکن را توسعه داده تا تعداد بیشتری از زائران جهان اسلام به مکه و مدینه مشرف شوند.

ایشان ادامه دادند: اسلام روز به روز در حال گسترش است و همچنین امکانات و لوازم نیز همیشه در حال پیشرفت بوده و به همین دلیل تعداد زائران بیت­الله الحرام بیشتر شده و باید اماکن انجام اعمال حج در عربستان توسعه بیشتری پیدا کند.

معظم‌له در پایان با تأکید بر این­که سازمان حج و زیارت باید زائران ایرانی را مجهز به پیام انقلاب کند، بیان داشتند: اجتماع مسلمانان جهان در عربستان توأم با سیاست، فرهنگ و ... است و با توجه به بیداری­های اسلامی، باید پیام انقلاب اسلامی ایران را به گوش جهانیان رسانده و رساندن این پیام به دست زائرین عزیز می­تواند تحقق پیدا کند؛ پس باید آنان را تعلیم داده و مجهز به این پیام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha