پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 258804
۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۱

امام جمعه اصفهان با اشاره به شهادت یک چهارم طلاب اصفهان در جنگ تحمیلی، میل به شهادت در راه خدا و صیانت از انقلاب اسلامی را دلیل اصلی چنین حماسه ای از جانب روحانیون و مردم این استان ذکر کرد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، آیت الله طباطبایی‌نژاد در دیدار جامعه ایثارگری اصفهان با آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به مجاهدت های مردم انقلابی اصفهان در صیانت آرمان جمهوری اسلامی، گفت: در روز 25 آبان سال 1361، یکی از تاریخی ترین روزهای انقلاب اسلامی در استان اصفهان ثبت شد که در این روز 371 شهید توسط مردم عزادار و مومن این استان تشییع شد.

وی افزود: در همین روز کاروان عظیمی از جوانان انقلابی و عاشق شهادت این استان پس از تشییع شهدا به سمت جبهه های نبرد به حرکت در آمدند و مادران و پدران اصفهانی با  قلبی مطمئن و پرشور، فرزندان خود را برای صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی به جبهه ها فرستادند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرمایش تاریخی حضرت امام(ره) به مردم اصفهان به واسطه این حماسه بزرگ، تصریح کرد: امام راحل در خصوص این روز فرمودند که در کجای دنیا امکان وقوع چنین حادثه عظیمی وجود دارد که مردم یک شهر 371 جوان را در یک روز تشییع کنند و سیل دیگر جوانان خود را برای دفاع از انقلاب به جبهه ها اعزام کنند.

وی گفت: بعد از بررسی های به عمل آمده و در دیدار مسوولان بخش های مختلف استان اصفهان با مقام معظم رهبری طرح تعیین روز ایثارگری مردم اصفهان در 25 مرداد تایید شد و از آن روز به بعد برنامه های مختلفی برای برگزاری این روز بزرگ طرح ریزی شد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد دیدار با علما و مراجع، توسط جامعه ایثارگری استان اصفهان را نخستین برنامه این ستاد عنوان کرد و افزود: 47 هراز نفر جزو جامعه ایثارگری استان اصفهان هستند که با عزمی استوار به واسطه اعتقادی که به آرمان های متعالی انقلاب اسلامی داشتند جان خود را در کف نهادند و جمعی از آنها امروز برای تجدید بیعت با علما و مراجع عظام به قم سفر کرده اند تا ثبات قدم مردم این سامان را در پیروی از جایگاه مرجعیت به دنیا نشان دهند.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که نزدیک به 25 درصد طلاب اصفهان در جنگ تحمیلی به خیلی شهدا پیوستند، گفت: 570 طلبه از جمع 3500 طلبه استان اصفهان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند که حدود یک چهارم جمعیت کل طلاب است که در این زمینه بسیاری از فرزندان طلاب نیز در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در ده سالی که به طور مستمر در شهر اصفهان حضور  داشته ام، مردم این استان را مردمی ولایت مدار، شیفته علما و مراجع و بسیار مذهبی دریافتم که هر لحظه برای فداکاری در عرصه دفاع از حریم ولایت حاضر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha