سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

شیخ حسن الصفار از روحانیون سرشناس عربستان گفت: هوشیاری و ایستادگی ملت های منطقه موجب از بین رفتن گستاخی و نخوت اسراییل می شود که تلاش میکند سلطه خود را در منطقه حفظ کند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، وی در جمع شیعیان در شهر قطیع عربستان ابراز داشت: ما معتقدیم که روزگار و شرایط تغییر کرده و اسراییل دیگر یک قدرت شکست ناپذیر نیست.

حسن الصفار گفت: مردم منطقه بیدار شده اند و اراده آهنین خود را بازیافته اند و مقاومت مردم لبنان و فلسطین در برابر دشمنی های پی در پی اسراییل از جمله این نمونه هاست.

* شمارش معکوس صهیونیست ها آغاز شده است

وی در این راستا به پافشاری جمهوری اسلامی ایران بر حق خود در برنامه هسته ای در برابر استکبار صهیونیسم که از غرب حمایت میشود اشاره کرد و گفت: هوشیاری و ایستادگی ملت های منطقه امیدها را بیشتر کرده به طوری که شمارش معکوس پایان قدرت صهیونیست ها در منطقه و کاهش سلطه آمریکا و غرب آغاز شده است.

وی افزود: هر کاری که بکنند این ملت ها برای به دست آوردن آزادی خود و زندگی با عزت و شرافتمندانه که اسلام به آنها داده اصرار دارند.

شیخ صفار گفت: کرنش بیشتر کشورهای اسلامی در برابر سلطه غرب در صورتی امکان پذیر است که آنها از ارزشها و اصول خود که مخالف نفوذ بیگانگان است دست بردارند.

* عربده کشی رژیم صهیونیستی بیانگر ضعف آنهاست

وی در ادامه گفت: عربده کشی امروز رژیم صهیونیستی در میان کشورهای عربی نشان دهنده نقطه ضعف بزرگ این امت است.

وی این سؤال را مطرح کرد که چگونه یک رژیم ضعیف با جمعیت دو سه میلیونی از گوشه و کنار دنیا باید بتواند بر بیش از یک میلیارد مسلمان سلطه یافته و سرزمین های آنها را غصب کند و مقدسات آنها را اشغال کند و زراعت و دام آنها را نابود کند؟

وی گفت: این رژیم تلاش دارد اراده خود را بر امت ما حاکم کند و برتر و شکست ناپذیر باشد و این روحیه استکباری او به خاطر اتکا به قدرت نظامی و تکنولوژی و حمایت های نامحدود آمریکا و غرب است.

شیخ صفار مسؤولیت ترور دانشمندان هسته ای مصر و حمله به رآکتورهای عراق و سوریه و حمله به تاسیسات هسته ای ایران بر عهده غرب و صهیونیست هاست.

* ملت ها اراده خود را بازیافته اند

وی افزود: غربی ها میدانند که اسراییل قدرت نظامی و هسته ای هولناکی دارد، اما چشم از آن بسته اند و لذا فرصت یافته که مانع تلاش های هسته ای عربی و اسلامی شود.

صفار گفت: اسراییل نمیخواهد بپذیرد که در منطقه قدرتی هسته ای خارج از سیطره او وجود داشته باشد تا خود از همه قوی تر باشد. اما دیگر زمان تغییر کرده و ملت ها اراده خود را بازیافته اند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha