یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام نظری منفرد

اگر راستگویی در میان جامعه انتشار پیدا کند، آن وقت دارای جامعه ای ارزشی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد ،ظهر جمعه در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، سفارش شیعیان به تقوا را مهمترین و اصلی ترین سفارش این امام همام به شیعیان و پیروانشان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن بیش از یکصد بار بشر را به پیشه کردن تقوا سفارش کرده اظهارداشت: سال 260 قمری درچنین روزی، غم بزرگی در دل همه بشریت نشست و توصیه هایی را به شیعیانشان برای هدایت فرمودند که تقوا در راس آن قرار داشت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: وصایای حضرت به شیعیان همان سفارشات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که باید با توجه به آن، مرضی رضای حضرت و شادی ایشان را رقم بزنیم.

وی بیان داشت: تقوا برای انسان بویژه انسان خداشناس، بسیار مهم است بطوری که انسان را از آسیب هایی که به ما می رسد حفظ می کند.

وی ابراز داشت: آسیب ها یا فیزیکی هستند که برای ایمن بودن بدن ما محیط را ترک می کنیم و یا اینکه به روح و جان آسیب می رسد که با تقوا می توان زمینه سلامتی روح را فراهم کرد تا آسیب نبیند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد ادامه داد: "ورع در دین" دومین توصیه امام حسن عسکری علیه السلام به شیعیانشان بود و همواره تاکید فر مو ده اند شیعیان ما اهل ورع باشند .

استاد حوزه علمیه قم به توصیه دیگر امام اشاره کرد و گفت: دستورات امام حسن عسگری علیه السلام همان دستورات امام زمان علیه السلام است، باید همان را در زندگی به کار ببنیم، در گفتار راستگو باشیم و حتی به شوخی هم دروغ نگوییم.

وی ادامه داد: اگر راستگویی در میان جامعه انتشار پیدا کند، آن وقت دارای جامعه ای ارزشی خواهیم بود.امانت داری توصیه دیگر حضرت به شیعیانش بودوفرمودند؛ سعی کنید در زندگی امانت دار باشید، خواه طرف شما خوب یا بد، انسان درستکار یا نادرست باشد، شما به وظیفه و امانت داری خود عمل کنید.

حجت الاسلام نظری منفرد به فرمایش دیگری از حضرت اشاره کرد وافزود: امام فرمودند؛ اگر شخص صاحب ورع و خوش خلق شد، این همان شیعه ای است که ما از وجودش خشنود هستیم و اگر غیر از این باشد ناراحت خواهیم بود.

انتهای پیام 313/17

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha