چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور پژوهش را یکی از مهمترین ارکان حوزه‌های علمیه دانسته و گفت: رسالت اصلی ما به اهتزاز در آوردن پرچم دین خدا در مسیر انبیا و اولیاء الهی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی طی سخنانی در دیدار مسئولان پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در آستانه هفته پژوهش، اظهار داشت: بانوان طلبه باید از ابتدای آموزش تا زمان فارغ‌التحصیلی با شیوه‌ها، مسیر و ابزار‌های مناسب تحقیق آشنا شوند و تحقیق در میان ‌آنها نهادینه شود.

وی، سرمایه‌گذاری و پشتیبانی طلاب در مسیر پژوهش را موجب ایجاد انگیزه و هویت برای پژوهشگران خواهر برای ورود به عرصه پژوهش عنوان کردو افزود: بنوان طلبه با وجود محدودیت‌ها، هم‌عرض با طلاب برادر در مسیر پژوهش حرکت می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اهداف تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: هدف ما به اهتزاز در آوردن پرچم دین خدا در مسیر انبیا و اولیاء الهی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی ادامه داد: پژوهش یکی از مهمترین ارکان حوزه‌های علمیه است که احیا کننده و منشا بسیاری از امور است‌.

*حوزه پاسخ‌گوی نیازهای نوبه ‌نودر دنیا باشد

وی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تحول در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید به جایگاهی برسند که بتوانند پاسخ‌گوی سوالات و نیازهای نوبه ‌نو در دنیا باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، هموار کردن مسیر و نقش‌آفرینی در پاسخ‌گویی به نیازهای دنیا را یکی از اصلی‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه دانسته و خاطرنشان ساخت: اگر روش و فرهنگ پژوهش را به همراه ابزار آن در بخش‌های مختلف ترسیم کنیم و زمینه‌های دستیابی به این ابزار را هموار سازیم، نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد.

براساس گزارش روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، وی در پایان تاکید کرد: ظرفیت بسیار عظیم ده‌ها هزار خواهر طلبه فرهیخته مشغول به تحصیل و فارغ‌التحصیل در کل کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha