چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه با چای خوردن و سلام علیک محقق نمی‌شود، گفت: به لطف الهی در حال حاضر قاطبه اساتید و دانشجویان کشور، مدافع انقلاب و اسلام هستند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر حسین نادری منش، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار اعضای شورای گسترش آموزش عالی کشور با آیت الله العظمی مکارم شیرازی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: جدای از اقلیتی که بیشتر جزو گروه شلوغ کن ها هستند، قاطبه اساتید و دانشجویان مدافع اسلام و انقلاب و عاشق مکتب اهل بیت(ع) هستند.

وی همچنین با اشاره به این که حوزه علمیه قم، حوزه علمیه اصلی جهان تشیع است، گفت: سال گذشته توفیق داشتیم که نخستین جلسه کاری خود را در آغاز سال در جوار حرم مطهر ثامن الائمه (ع) در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار کنیم  و امسال نیز اولین جلسه کاری شورای گسترش را در قم برگزار کردیم و توفیق داشتیم که خدمت مراجع معظم تقلید و علما رسیده و از نظرات و دیدگاه های آنان بهره مند شویم.

نادری منش با اشاره به رشد و پیشرفت خیره کننده کشور در علوم مختلف، بیان داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند، آموزش عالی کشور امروز یکی از نقاط قوت و اقتدار و افتخار نظام اسلامی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود همه مشکلات ، رشد علمی کشور یازده برابر رشد میانگین جهانی بوده است.

*تاکید بر تعامل هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین با تاکید بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در یک روز آن هم با چایی خوردن و سلام و علیک کردن محقق نمی شود، بلکه لازم است این وحدت به صورت واقعی شکل گیرد و همگان بتوانیم از یافته های قرآن و مکتب اهل بیت (ع) بهره مند شویم.

وی در خاتمه بیان داشت: رشد علمی کشور بر اساس عدد و رقم بسیار خوب و امیدوار کننده بوده است، اما باید توجه داشت که با آن چه در چشم انداز 1404 آمده ، فاصله جدی داریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha