دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

یادواره امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به مناسبت سالگرد عروج این شهید والامقام در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) برگزار شد.

به گزارش سرویس استانهای مرکز خبر حوزه، سارا ترابی کیا از اساتید کلام این مدرسه علمیه طی سخنانی در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای دفاع مقدس گفت: دوران جوانی شهید صیاد شیرازی با فراگیری مراحل مختلف علوم نظامی در ایران و آمریکا سپری شد، ولی به علت فعالیت های  سیاسی که ایشان در اصفهان داشتند، ارتش اجازه نداشت اسلحه تحویل ایشان دهد تا اینکه در اواخر شکست رژیم شاهنشاهی دستگیر و به زندان ساواک فرستاده شد و با پیروزی انقلاب از زندان آزاد گرديد.

وی با اشاره به این که شروع جنگ تحمیلی را اغلب شهریور 59 می دانند، اما در واقع شروع آن بعد از پیروزی انقلاب بوده است ، افزود: شهید صیاد شیرازی از همان بحبوحه اول جنگ در کردستان حضور داشت، اما بنی صدر مانع از فعالیت ایشان شد که بعد از برکناری بنی صدر، امام خمینی (ره) مسئولیت نیروی زمینی ارتش را به عهده ایشان گذاشتند ؛ این شهید بزرگوار خدمات و کارهای خارق العاده ای در جریان دفاع مقدس انجام دادکه زمان لازم است تا خدمات وی مشخص شود.

ترابی کیا خاطر نشان کرد: از نکات خاص شخصیت وی در پیشبرد موفقیت ها در جنگ تحمیلی، اولاً تفکر غلبه ایمان بر ابزار بود که این رمز موفقیت شهید صیاد در بدنه ارتش است و او تا هنگام شهادت پایبند به این اندیشه ارزشمند بود.

وی اضافه کرد: دومین مولفه در تفکر ایشان بر مساله حفظ وحدت و همدلی بین نیروها استوار بود، زیرا وقتی وحدت خدشه دار می شود خداوند خیلی از نعمت ها را می گیرد و این شهید بزرگوار با سلاح وحدت یقین به پیروزی داشتند و همواره خود نیز متولی وحدت میان نیروهای بسیجی و سپاه و ارتش بود.

این استاد حوزه علمیه خواهران همچنین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت حفظ وحدت ابرازداشت: رهبر کبیر انقلاب همواره وحدت را عامل پیشرفت و ثبات می دانستند و در این خصوص می فرمودند: وحدت بین قوا باعث تقویت و قوت نظام خواهد شد؛ هر جا ثلمه ای به نظام وارد می شود از عدم وحدت بین بزرگان است.

وی یادآور شد: نمونه بارز این وحدت در عملیات فتح المبین نمایان است که علی رغم مشکلات خاص منطقه و لورفتگی عملیات با پشتیبانی حضرت امام (ره) که فرمودند: شما حرکت خود را شروع کنید انشاالله پیروزید، و فرماندهان قوا تصمیم قطعی به انجام عملیات می گیرند و عامل پیروزی در این عملیات وحدت قوا بود.

وي در خاتمه ولایت مداری این شهید را یاد آور شد و گفت: در پی اعطاء درجه از سوی مقام معظم رهبری، ایشان خوشحالی خود را پنهان نکرد و بارها عنوان می کرد خوشحالم از این که باعث مسرت ولی امر خود شده ام.

لازم به ذکر است در این مراسم کتاب «ناگفته های جنگ»به قلم سردار رضایی برای مطالعه بیشتر به طلاب معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha