چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

حضور گسترده زنان محجبه در انقلاب اسلامی ایران و همچنین جریان بیداری اسلامی، نشان داد که زنان با حجاب کامل، برای شرکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی هیچ محدودیتی ندارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌رضا بهروز‌ لک در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه: حجاب را از آموزه‌های مهم فرهنگ اسلامی برای حفظ و رشد کمالات انسانی و جلوگیری از شیوع و گسترش فساد و انحرافات اخلاقی در جامعه دانست و گفت:‌ حجاب همواره به عنوان بخشی از هویت اسلامی مطرح بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با بیان این که دشمن برای مقابله با  هویت اسلامی، حجاب و عفاف را نشانه رفته است، گفت:‌ استکبار با توجه به انحرافات فکری خود، نسبت به ارزش‌های اسلامی دچار سوءبرداشت شده که از جمله این مسائل حجاب است؛  غرب امروز به غلط و غرض ورزانه ، حجاب را نماد عقب‌ماندگی و به قید و بند کشیدن زنان معرفی می‌کند.

وی در تبیین اهداف دشمن از این دیدگاه‌های مغالطه‌آمیز گفت:‌ زمانی که استکبار نمی‌تواند با منطق و استدلال با فرهنگ اسلامی مقابله کند، با تحریف و کج‌تابی، فرهنگ و ارزش‌های اسلامی را به سخره می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در واقع مستکبران، تلاش دارند که از ایران، چهره‌ای منفی و عقب‌مانده نشان دهند، ‌از این رو، به مسئله حجاب حمله کرده، آن را مانع آزادی و حضور زنان در جامعه معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهروز‌ لک با بیان این که برپایه دیدگاه غرب درباره عفاف وحجاب و آزادی‌های جنسی، اساس خانواده در این جامعه دچار سستی و ضعف شده که همین مساله غرب را با مشکلات و بحران‌هایی روبرو ساخته است، خاطرنشان کرد: این تفکر غرب در حالی است که جامعه اسلامی ایران در عمل نشان داد که حجاب وعفاف ، محدودیتی برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف ایجاد نکرده است.

وی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را نمونه حضور سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه با پوشش اسلامی معرفی کرد و گفت: حضور گسترده زنان محجبه در انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی، نشان داد که زنان با حجاب کامل، برای شرکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محدودیتی ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد:‌ ما باید توضیح دهیم که اسارت زن در جهان غرب، با نبود حجاب ایجاد شده است، به این معنی که زن به کالایی برای بهره‌مندی میل جنسی مردان تبدیل شده و لذا زنان زیادی در این عرصه آسیب دیده‌اند.

وی افزود:  امروز نگاه به زن نگاهی تجاری و سرمایه‌ای است که خودفروشی‌های زنان در غرب، گواه این مطلب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهروز‌ لک در پایان به فعالیت‌های دشمن در این عرصه اشاره و تصریح کرد:‌ بخشی عمده‌ای از توطئه دشمن، شامل تهاجم فرهنگی و ارزشی نسبت به فرهنگ ماست که به شیوه‌ها و ابزارهای مختلف همچون اینترنت، ماهواره و... این هدف را دنبال می کند.

وی همچنین یادآور شد: استکبار بعد از این که با فتنه‌ها نتوانست موفقیتی به دست آورد، سعی می‌کند که حجاب را به عنوان نماد مخالفت و شورش مدنی معرفی کند که متأسفانه از سوی برخی غرب‌گرایان و غرب‌زدگان نیز به این مساله دامن زده شده و می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha