دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

معاون پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: ما باید سیره سلف صالح حوزه را در امر کمک به محرومان و ایتام ، الگوی خویش قرار داده و در این مسیر گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: متاسفانه گاهی احساس می شود که ما از برخی سیره های خوب سابق فاصله گرفته‌ایم و سنت های حسنه تا حدی در جامعه فراموش شده است.

وی همچنین بیان داشت: در گذشته در همین قم به همت برخی از علما ، روزهای پنج شنبه و جمعه که حوزه تعطیل بود،  با اشراف مراجع تقلید که حقیقتا در امر کمک رسانی به محرومان پیشتاز بودند، طلاب به مناطق محروم قم و روستاهای اطراف سرکشی داشتند و به وضع محرومان رسیدگی می کردند.

مسئول بسیج اساتید استان قم در ادامه بر لزوم رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان جامعه تاکید کرد و گفت: سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) این بوده که به فقرای همه بخش های جامعه و همه نقاط سرکشی کرده و از اوضاع و احوال آن ها جویا شده و کمک می کردند.

وی اضافه کرد: ما هم که محب و پیرو آن بزرگواران هستیم باید با تبعیت از این سیره نورانی، در هر شهر و منطقه ای که زندگی می کنیم به فقرا و نیازمندان توجه کرده و در حد توان خود در صدد رفع نیازمندی های آنان برآییم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد:‌در روایت از پیامبر اکرم (ص) آمده است که در بهشت مراتب و خانه هایی است که احدی را به آن راه نمی‌دهند، مگر کسانی که از ایتام و نیازمندان جامعه دستگیری کنند.

وی همچنین ابراز داشت: بر اساس آموزه های اسلامی سرکشی کردن به ایتام و محرومان و هم نشینی با آن ها اهمیت خاصی دارد به گونه ای که گاهی حضور یک شخص در منزل افراد فقیر و یتیم باعث می شود که آن ها کمتر طعم فقر را احساس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان در پایان گفت: گاهی احساس می شود که ما متاسفانه نسبت به این امور تا حدودی کم توجه هستیم، حال آن که اسلام و شریعت این همه بر این مساله تاکید دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha