دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: اگر بشر بخواهد از خونریزی‌ها دست بردارد باید به قرآن بازگردد و ضمن تلاش برای برقراری صلح با زورگویان برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه با اشاره به آیه شریفه « 7 و 8 زلزله » اظهار داشتند: متاسفانه امروز برخی سردمداران کشورهای اسلامی مثل عربستان اردن این آیه را فراموش کرده‌اند.

ایشان به راه حل قرآنی برای پایان خشونت و درگیری اشاره کردند و گفتند: قرآن می‌گوید هر گاه دو طرف با یکدیگر جنگ کردند باید سایر مسلمانان بین آنها مذاکره و صلح برقرار کنند و اگر یک طرف زورگویی کرد با او برخورد کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزودند: متاسفانه برخی بدون تلاش برای صلح و مذاکره به یک طرف کمک می‌کنند و شبانه به خانه مردم می‌ریز ند و عده‌ای را کشته و عده‌ای را دستگیر می‌کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کردند: متاسفانه برخی انسان‌های ساده هم حرف آنها را گوش می‌دهند و به عنوان جهاد و شهادت زن و بچه مردم را می‌کشند.

ایشان سپس به تفسیر آیاتی از سوره زلزال پرداختند و گفتند: در روز قیامت زمین از اعمال انسان‌ها به خدا وند گزارش می‌دهد و اعضای انسان هم شهادت می‌دهد و پیامبران هم گواهی می‌دهند.

ما این مسایل را آسان گرفته‌ایم ولی اگر انسان دقت کند جا دارد که شب خواب نرود.

معظم‌له با اشاره به بررسی کوچکترین اعمال انسان در روز قیامت اظهار داشتند: ذره ذره اعمال ما پاداش و جزا داده می‌شود البته گاهی اعمال ما به اندازه یک تن است یک تن غیبت و دروغ که اگر آن را به ذره تبدیل کنیم عددی نجومی می‌شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی یادآور شدند: زمین در مرتبه خودش علم دارد و هوشیار است و اعمال نیک و بد انسان را ضبط می‌کند و روز قیامت گزارش می‌دهد.

ایشان ادامه دادند: طبق روایات هر گاه موذن اذان بگوید صدای او به هر شیئی برسد آن شیئی در روز قیامت شهادت خواهد داد که معلوم می‌شود اشیاء به اندازه خود علم دارند.

معظم‌له با بیان اینکه قرآن هم منذر است هم مبشر خاطرنشان کردند: اینکه زمین در قیامت اعمال بندگان را به خدا گزارش می‌دهد بیم دهنده و انذارکننده است.

ایشان افزودند: البته قرآن بشارت هم می‌دهد و شفاعت، استغفار و بخشیدن گناه صغیره در صورت اجتناب از کبیره جزو بشارت‌ها قرآن است.

انتهای پیام 20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha