سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

در آستانه سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایت، دانشنامه معنوی امام علی بن موسی الرضا(ع) بر در فضای مجازی عرضه شد.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، هدف از تولید این دانشنامه را عرضه قطره ای از دریای عشق و ارادت قلبی مسلمانان به ویژه ایرانیان به امام رضا(ع) و همچنین کمک به امر پژوهش و تحقیق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

غلامرضا رحمانی ادامه داد: این دانشنامه غنی با برخورداری از 488 مطلب شامل گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه، مجلات و مقالات در قالب 15 موضوع جهت استفاده کاربران ارايه شده است.

وی ادامه داد: معرفی نور، فضايل و کرامات، زندگانی و دوره امامت، شهادت، آموزه ها و آثار، سیره حضرت، شاگردان و برکات حضور امام رضا(ع) در ایران از نمایه های اصلی این دانشنامه است.

رحمانی، زیارت امام، امام و پرسش ها را نیز از جمله نمایه های اصلی این دانشنامه عنوان کرد و افزود: تاریخچه اماکن مربوط به امام، امام در آینه ی هنر و ادب، کتاب و کتاب شناسی حضرت، همچنین امام رضا(ع) در رسانه و اینترنت از دیگر نمایه های اصلی دانشنامه امام رضا(ع) به شمار می رود.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور به نمایه های فرعی این دانشنامه اشاره کرد و گفت: علمای مدفون در جوار حرم رضوی، حضور امام زادگان در ایران، گسترش تشیع در ایران، وضعیت خاص شیعیان و ویژگی امامت امام(ع)،سفر حضرت به خراسان، علماء خراسان، فرزندان امام(ع)، سادات رضوی، ولایتعهدی، امام و خلافت از جمله نمایه های فرعی این دانشنامه می باشند.

علاقمندان می توانند جهت استفاده از این دانشنامه معنوی به نشانی ذیل مراجعه کنند:

       http://hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?LanguageID=1&id=4928

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha