دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

قطب علمی فلسفه دین اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی و دکتر محمد لگن هاوزن، در قم برگزار می شود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی، مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی با اعلام این خبر گفت: در مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین از محضر اساتید مبرز در عرصه فلسفه اسلامی بهره خواهیم برد.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه  اسلامی سخنران افتتاحیه مراسم افتتاحیه خواهد بود، همچنین در ادامه دو پنل تخصصی توسط حجت الاسلام والمسلمین  علی عابدی شاهرودی با موضوع «آسیب های عقل گرایی در تحلیل دین» و دکتر محمد لگن هاوزن با موضوع «مشخصه های فلسفه دین اسلامی در مقایسه با فلسفه دین مطلق»، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین  ساجدی با اشاره به اهداف تاسیس این قطب علمی ادامه داد: قطب علمی مرکزی است که در آن دانشمندان و اعضای هیأت علمی برجسته یک رشته با همکاری و در قالب کار گروهی می‌کوشند تا با تولید دانش و نوآوری پاسخگوی نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی این رشته باشند.

وی اضافه کرد:  اعضاء رسمی و غیر رسمی قطب با فعالیت سازمان یافته خود در قالب یک مؤسسه با توان علمی بالا سعی دارند به فعالیت های علمی در این زمینه انسجام بخشیده و در سطح ملی، منطقه‌ای یا بین‌المللی تاثیرگذار باشند، همچنین اعضای قطب با هم افزایی اندیشه ها گام هایی را طی کرده  و تلاش می کنند که در عرصه های نظری و عرصه های کاربردی مربوطه، کاروان علم را در رشته خود گامی به پیش برند.

مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی افزود: فلسفه دین، دانشی است که به مطالعه بیرونی و فرانگر عقلانی نسبت به آموزه های بنیادین دین می پردازد. با توجه به جایگاه ویژه قطبهای علمی در داخل و خارج کشور، تاسیس قطب در رشته فلسفه دین ضرورتی ویژه دارد.

* 27مهرماه،‌افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی

لازم به ذکر است آئین افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین، اسلامی، پنج شنبه 27 مهرماه ساعت 9 الی 11 با حضور اساتید و صاحب‌نظران در حوزه فلسفه دین اسلامی، دانشجویان و دانش پژوهان، در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به آدرس قم، بلوار 15 خرداد(شاه سید علی)، خیابان شهید میثمی (کوچه 10) برگزار می گردد.

همچنین حضور در این همایش برای عموم علاقمندان به حوزه فلسفه دین اسلامی آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha