دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

استاندار قم از بررسي مشكلات كتابخانه مرحوم آيت الله العظمي گلپايگاني در انجمن كتابخانه هاي عمومي و كميته استاني نهضت مطالعه مفيد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، كرم رضا پيريايي در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي و كميته استاني نهضت مطالعه مفيد، با اعلام این خبرگفت: وجود كتابخان های عمومي و شخصي متعدد با هزاران عنوان كتاب كه بخشي از آن را نسخ قديمي و با ارزش تشكيل مي دهند، همراه با آمار سرانه بالاي مطالعه و چاپ، قم را به يكي از استان هاي شاخص و برتر در اين امر صد در صد  فرهنگي، تبديل كرده است.

وی با تاكيد بر لزوم احصاء دقيق وضعيت كتابخانه هاي استان افزود: بحث بررسي و ساماندهي مشكلات كتابخانه هاي مهم از جمله كتابخانه مرحوم آيت الله العظمي گلپايگاني در دستور جلسات آتي انجمن قرار خواهد گرفت.

پیریایی با اشاره به توسعه امكانات سخت افزاري مربوط به كتاب خواني در قم، از شناسايي 330 فضاي كتابخانه اي شامل: كتابخانه هاي عمومي و غير دولتي در سطح استان خبر داد و افزود: 57 مورد  از اين فضاها با زير بنايي به مساحت 29 هزار متر مربع تحت پوشش نهاد كتابخانه هاي عمومي استان اداره مي شوند.

استاندار قم همچنين با اشاره به تدوين سند نهضت مطالعه مفيد، ورود جدي دستگاه ها به امر ترويج كتابخواني را هدف اصلي اين سند دانست و افزود: اجرايي شدن اين سند فرهنگي در گرو همكاري و مشاركت جدي دستگاه هاي فرهنگي است.

براساس اعلام روابط عمومی استانداری قم،  وي همچنين با تاكيد بر لزوم توجه به نيازهاي فرهنگي مساجد استان، گفت: مبالغي جهت تامين اين نيازها و خريد كتاب براي مساجد لحاظ خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha