یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیمی

حوزه /حجت الاسلام ابراهیمی به توانمندی جبهه مقاومت در جنگ غزه اشاره کرد و گفت: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن صهیونیستی و حامیان غربی او است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه میناب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه به راه‌های تحصیل رضایت الهی پرداخت و اظهار داشت: با استناد به آیات قرآن و احادیث معصومین(ع)، زهد، مخالفت با هوای نفس، دعا و همراهی و معیت با راهنمایان کوی رضای الهی ائمه اطهار(ع) از مهم‌ترین راه‌های کسب رضای خداوند است.

وی با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، افزود: علمی سودمند است که در خدمت بشریت باشد و سعادت دنیوی و اخروی بشر را تامین نماید و از علم لاینفع همان طور که در متون دینی آمده باید به خداوند متعال پناه برد، از جمله مصادیق علم غیر مفید سوء استفاده از علم، استکبار جهانی است که برای منافع خود در جهان استفاده می‌کند.

امام جمعه میناب بیان کرد: بسیاری از بحران‌های جهان معاصر که شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار به عنوان بازیگر اصلی آن نقش ایفا می‌کند مانند، ادامه جنگ در اوکراین، ترغیب و تشویق و حمایت از اسرائیل غاصب در تشدید حملات به زنان و کودکان و بیماران غزه، همگی به‌خاطر سوء استفاده از علم است که به‌دنبال فروش انواع تسلیحات وکسب ثروت هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: همین علم گاهی از چشمه جوشان و فیاض عالم کم نظیر و فیلسوف بزرگ جهان و بزرگ ترین مفسر جهان اسلام علامه طباطبایی است که ثمره‌اش کتاب شریف المیزان خواهد بود، ثمره‌اش تقوای کامل است، علمی که زمینه سعادت دنیوی و اخروی بشریت را تامین می‌کند.

وی ضمن تسلیت سالروز ارتحال علامه طباطبایی، ادامه داد: کتاب تفسیرالمیزان تجلی شخصیت بزرگ علامه طباطبایی است، کتابی که ۲۰سال نگارش آن طول کشید و به تعبیر شهید مطهری با فکر نوشته نشد بلکه بسیاری از آن از الهامات غیبی است، کتابی که علامه حسن زاده آملی آن را مایه فخر و مباهات عالم علم می‌داند، کتابی که وقتی بدست علامه مغنیه رسید کتابخانه او تعطیل شد و مشغول مطالعه آن شد، این می‌شود علم نافع که در خدمت بشریت است.

امام جمعه میناب، ضمن تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار کرد: خواستار باز خوانی سند نهضت مطالعه مفید که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است توسط همه مسئولین فرهنگی کشوری، استانی و شهرستانی هستیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی، یادآور شد: هدف اصلی این سند دستیابی جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه، به‌خصوص مطالعه مفید بر اساس چشم انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران ۱۴۰۴ است و اهداف خرد آن مانند افزایش کتابخانه‌های عمومی به میزان ۸متر به ازای هر ۱۰۰ نفر، فراهم آوری ۴ جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه‌های عمومی، عضویت ۳۵درصد جمعیت ایران در کتابخانه‌های عمومی، توجه به مطالعه غیر درسی و مفید در روند آموزش رسمی کشور می‌باشد.

وی، به برخی از طرح‌های مهم سند مطالعه اشاره کرد و گفت: اختصاص ساعت مطالعه مفید در برنامه هفتگی و درسی دانش آموزان، طرح کتابخوانی کودکان، ایجاد و توسعه کتابخانه جامع مجازی زبان فارسی، ایجاد و مدیریت کتابخانه‌های ثابت و سیار در مساجد، مدارس، مجتمع‌ها از مهم‌ترین طرح‌های این سند می‌باشد.

امام جمعه میناب، به توانمندی جبهه مقاومت در جنگ غزه اشاره کرد و گفت: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن صهیونیستی و حامیان غربی او است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: خطوط قرمز جبهه مقاومت همان گونه که در صحبت‌های سید حسن نصرالله بود، پایان جنگ و پیروزی حماس در غزه است و جبهه مقاومت یقین دارد که رژیم اشغالگر صهیونیسم بازنده این نبرد خواهد بود و فلسطین و غزه پیروز میدان خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت راهبردهای حکیمانه‌ای را در غزه، شمال فلسطین، جنوب فلسطین، لبنان، یمن، کشورهای سوریه، عراق و یمن انتخاب کرده است.

امام جمعه میناب با اشاره به ایام ثبت نام برای مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: از همه علمای واجد شرایط در کشور و استان می‌خواهیم که با ثبت نام در این مجلس تاثیر گذار باعث شور و نشاط در انتخابات شوند و زمینه حضور حداکثری در جامعه را فراهم نمایند و از عدم احراز صلاحیت علمی و اجتهاد و عموم کسب رای هم خوفی نداشته باشد، چرا که افراد واجد شرایط یک تکلیفی دارند و آن اینکه برای خدمت به نطام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران اعلام آمادگی نمایند و این تکلیف افراد ثبت نام کنندگان مجالس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha