دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام حسنی - حوزه خواهران ایلام

حوزه/ حوزه‌های علمیه از ابتدای تأسیس تا کنون، همواره مرکز ترویج علوم مختلف و خاستگاه علمای بزرگ بوده اند و اصل حرکت حوزویان نیز بر پایه کتاب و پژوهش استوار بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام حسنی، در نشستی با مدیرکل امور کتابخانه‌های استان ایلام، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه ونهادینه سازی آن به عنوان یک ارزش اجتماعی در جامعه، خصوصاً در بین مبلغان دینی، ضرورت ویژه ای دارد.

وی افزود: حوزه های علمیه از ابتدای تأسیس تا کنون، همواره مرکز ترویج علوم مختلف و خاستگاه علمای بزرگ بوده اند و اصل حرکت حوزویان نیز بر پایه کتاب و پژوهش استوار بوده، ابراز داشت: اگر حوزه‌های علمیه از حیث منابع کتابی تأمین شوند، برکات بسیاری برای جامعه اسلامی به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه  علمیه خواهران استان ایلام بااشاره به اهمیت تعامل حوزه و نهاد کتابخانه ها، افزود:  تعامل و همکاری حوزه علمیه استان با نهاد کتابخانه‌ها با توجه به هدف مشترک این دو مرکز، که ترویج فرهنگ مطالعه و پرورش استعدادهای پژوهشی وفرهنگی است، بسیار مفید و سودمند خواهد بود .

حجت الاسلام حسنی در ادامه  با اشاره به بیان ظرفیت های پژوهشی وفرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان ایلام، به بیان مسائل و مشکلات  کتابخانه های مدارس علمیه استان پرداخت.

جلیلیان، مدیرکل امور کتابخانه های استان ایلام نیز در این نشست با اعلام آمادگی جهت همکاری با  حوزه علمیه خواهران استان، گفت: حوزه های علمیه از اصلی ترین و مهمترین مراکز ترویج علم و انسان شناسی هستند و با پیگیری های مسئولان حوزه، خواهیم توانست  همکاری سودمندی را در ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشیم .

وی افزود : اداره کل امور کتابخانه های استان آماده است تا در زمینه های برگزاری دوره های آموزشی کتابداران و اعزام نیروی کارشناس، تجهیز کتابخانه ها، سهولت روند عضویت  طلاب در کتابخانه های استان و ... همکاری های لازم را  با حوزه علمیه استان داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha