یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

امام جمعه تهران گفت:رسانه ها و خبرگزاری های دینی حکم زبان نظام اسلامی را دارند و هرچه رساتر و گویاتر باشند تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه «محراب اندیشه »اظهار داشت: در بخش بین الملل انتظار می رود در برخی کشور ها مانند آذربایجان که دین ستیزی با سرعت بالایی پیش می رود،نهادهایی مانند جامعه المصطفی با پرورش طلاب و اعزام مبلغ مانع این شوند.

وی با اشاره به این که جهان آماده پذیرش معارف اهل بیت (ع)است بیان داشت: ما باید بتوانیم با معارف اهل بیت (ع) را به شکل درست در جهان منتشر کنیم و نهادهای تبلیغی که در عرصه بین الملل فعالیت می کنند نقش مهمی در این عرصه دارند.

امام جمعه موقت تهران درادامه به نقش تاثیرگذار رسانه های دینی اشاره کرد و گفت: رسانه ها و خبرگزاری های دینی حکم زبان نظام اسلامی را دارند و هرچه زیباتر، رساترو گویا تر باشند تاثیرگذاری بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه متدینین و جریان مسجدی باید به سیاست خط بدهند، گفت: در واقع ما دینی را عین سیاست می‌دانیم که دین به سیاست خط بدهد نه این که سیاست به دین خط دهد.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: درعرصه ترویج معارف اسلامی و اهل بیت(ع)نیز هرچه محتوا و شکل خبرگزاری ها غنی تر و هنریتر باشد در امر تبلیغ موفق تر خواهند بود.

آیت الله خاتمی در بازدید از بخش بین الملل نمایشگاه محراب اندیشه عنوان کرد: پاکستان در عرصه غیرت دینی پیشتاز و از کشورهای اسلامی دیگر جلو تر است و این را در مقابله با سلمان رشدی و اعتراض به اهانت به حضرت نبی اکرم (ص)نشان داده و سنگ تمام گذاشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به وضعیت دردناک میانمار و نسل کشی مسلمان ابراز داشت: امیدواریم همه مسلمانان جهان اسلام به پا خیزند و در برابر جنایاتی که در میانمار در حال وقوع است ایستادگی کنند.

وی افزود: جنایات در میانمار به حدی رسیده است که سازمان ملل که تا کنون وارد این موضوع نشده بود ، اعلام خطر کرد و نسبت به این جنایات هشدار داد.

عضو شورای عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیت در فضای سایبری به خصوص در بخش پاسخ گویی به سوالات شرعی و شبهات باید مورد کارشناسی دقیق وآسیب شناسی قرار گیرد و به گونه باشد که تبلیغ چهره به چهره کم رنگ نشود.

وی تصریح کرد: اگر فعالیت  تبلیغی و پاسخ گویی دینی در فضای مجازی به شکلی باشد که تبلیغ چهره به چهره،ارتباط افراد با ائمه مساجد و کارشناسان مذهبی کم رنگ شود اهداف تبلیغی و تربیتی محقق نخواهد شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به پرداختن کانون های فرهنگی و هنری مساجد به بحث ایثار و شهدا بیان داشت: فعالیت دراین عرصه باید با روانشناسی دقیق، در نظر گرفتن بازخوردها و شناخت مخاطب صورت گیرد.

وی افزود: در جبهه ها مسائل زیادی وجود داشت که پرداختن به همه ابعاد آن ضرورت ندارد و گاهی ممکن است دامن زدن به مسائل کم اهمیّت اثرات منفی داشته باشد و باید سعی شود قداست و عظمت روحیه ایثار رزمندگان تبیین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که برای فعالیت در زمینه تهذیب باید شاخص ها مشخص شود عنوان کرد: افراد نخبه و موفق مسجدی در زمینه های مختلف نباید مانند مانند دیگران تجلیل شوند و باید به شکل مسجدی از آن ها تقدیر به عمل بیاید.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: برای تجلیل از افراد برتر در زمینه تهذیب نیز باید بر شاخصه های رفتار جمعی، خدمت به دیگران و موارد محسوس دقت داشت و مراقب بود که فضا به سمت پروراندن افراد ریا کار نرود که این کا ضد تهذیب است.

وی گفت: درعرصه فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی باید سعی شود از منابع غنی اسلامی بهره گیری شود و برای این کار بهتر است با استفاده از اتاق فکر و شناخت مخاطب، کتاب ها، اندیشه ها ومحتوا ارائه شود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما در همه زمینه های محتوایی منابع غنی اسلامی داریم و باید از انتشار و انعکاس تفکرات برخی اندیشمندان غربی بپرهیزیم.

وی بیان کرد: در زمینه ایجاد خلاقیت باید به گونه ای عمل کرد که انجام تحقیق ها و کارهای عملی تاثیر مثبتی بر تحصیل نوجوانان و جوانان داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha