دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نفوذ نظام امپریالیستی کنونی کشورهای اروپایی و آمریکایی که مبتنی بر کاپیتالیستی، مصرف‌گرایی و وام‌های بانکی است در هندوستان روزافزون شده و تاکنون بسیاری از مردم هندوستان در این دام افتاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین سید عدیل اختر کاظم، در نشست «ضرورت انسجام و وحدت در مسلمانان هند و شکست فتنههای صهیونیستی» که به همت طلاب هندوستانی مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن که دال بر دشمنی قوم یهود با مسلمانان است، اظهار کرد: بیداری اسلامی مردم هندوستان موضوعی ضروری است. موضوعی که مردم هند باید در مقابل آن هوشیار باشند.

وی بابیان این که نفوذ نظام امپریالیستی کنونی کشورهای اروپایی و آمریکایی که مبتنی بر کاپیتالیستی، مصرفگرایی و وام-های بانکی  در هندوستان روزافزون است،افزود:جای تأسف است که برای تسلط سرمایهداران خارجی در هندوستان، تاکنون بسیاری از مردم   هندوستان در این دام افتادهاند.

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: نظام سرمایهداری در هندوستان، کشاورزان هندی را نیز تابع فرمان شرکتهای خارجی کرده است که این موضوع باعث رکود کشاورزی در هند و خودکشی برخی از کشاورزان شده است.

وی، در پایان، اضافه نمود: حضور رژیم صهیونیستی در حوزه فرهنگی هندوستان نیز یکی از خطرات بزرگ برای جامعه هندوستان و به خصوص مسلمانان آن به شمار میرود.

در ادامه، حجتالاسلام والمسلمین علی عباسخان با اشاره به ضرورت انسجام مسلمانان در هندوستان، ابراز کرد: بنا به آیات قرآن و روایات اسلامی، در ایجاد وحدت بین امتها نباید منتظر درخواست آنها باشیم تا اگر دست دوستی به طرف ما دراز کردند ما نیز با آنها متحد شویم.

وی افزود: در وحدت اسلامی، ما باید به طرف دیگر مذاهب برویم و آنها را ترغیب به ایجاد وحدت در بین مسلمین نماییم.

این روحانی هندوستانی با تأکید وظیفه خطیر علمای اسلامی هند، اذعان کرد: علما و طلاب هندوستان وظیفه سنگینی در ایجاد انسجام و وحدت در میان مسلمانان این کشور دارند و باید در مقابل هرگونه توطئههای دشمنان ملت هند هوشیار باشند

خاطرنشان می شود:روزنامهنگار معروف ایرانی "سید احمد حسن کاظمی" که تقریبا هفت ماه قبل به اتهام بمبگذاری در ماشین دیپلمات اسرائیلی در دهلینو توسط ماموران امنیتی(ATS) دستگیر شده بود، روز قبل از عید قربان آزاد شد که این رویداد توسط برخی تحلیلگران سیاسی گامی موثر در شکست سیاستهای اسرائیلی در هندوستان علیه مسلمانان شمرده شده است.

تاکنون، ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن ایران و حزبالله لبنان در انفجار بمب همزمان در سه کشور هندوستان، تایلند و گرجستان در مقابل سفارتخانههای اسرائیلی به اثبات نرسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha