یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

چهل و پنجمین شماره مجله نسیم وحی با مباحث متعدد پیرامون قرآن منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی و فرهنگی خبرگزاری حوزه، در این شماره از این مجله قرآنی، مطالب متنوعی ذیل عناوین قرآنی اسوه، تبیان، کرام، رشد، مشکات، طوبی، ذکری، بینات و... که متناسب با مضامین هر یک از مطالب انتخاب شده است به زیور طبع آراسته گشته.

مطالب متنوع و جذابی در این شماره از مجله نسیم وحی و در قالبها و موضوعات مختلف به چاپ رسیده است.

از مباحث تفسیری و ترتیل خوانی و قطعات ادبی گرفته تا آشنایی با قهرمانان قرآنی و موضوعات خانوادگی و مباحث تربیتی.

از پاسخ به شبهات و بانوان حافظ قرآن گرفته تا تازه های کتاب در عرصه قرآن و از امام شناسی و تمرکز بر سیره اهل بیت گرفته تا مشاوره های قرآنی و بالاخره اخبار موسسه جامعة القرآن الکریم و در پایان هم بخش کودک و نوجوان.

در این شماره از مجله نسیم وحی مطالب خواندنی و زیبا و سودمند کم نیست.

اما یکی از مطالب ارزشمند این شماره گفتاری است از حضرت آیت الله جوادی آملی با عنوان «رمز ماندگار شدن چیست؟» که در آن ایشان به موضوع ماندگاری و جاودانگی از منظر مفاهیم و معارف قرآنی پرداخته است.

ایشان خطاب به حافظان قرآن می گوید:

«شما عزیزان که حافظ قرآن هستید...اگر بدانید چقدر این کتاب شیرین است، این معارف لذیذ است اگر لذت درک قرآن را کسی بچشد هرگز لذت تن را لذیذ نمی داند.

حفظ قرآن و خواندن قرآن، همه اینها نور است.»

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخشی از این گفتار تذکر می دهند: وظیفه همه ما حوزویان و دانشگاهیان آن است که بیماری های فردی و اجتماعی مان را ارزیابی کنیم و خود را بر قرآن عرضه کنیم و با این ترازو روزانه رابطه داشته باشیم خود را بعد از عرضه توزین کنیم بسنجیم سبکساری خود را کنار بگذاریم وزین بشویم تا ماندگار باشیم هیچکس مایل نیست که بپوسد و از بین برود. همه ما علاقمندیم که بمانیم و لی بقا و ماندن برای کسی است که مظهر هو الباقی باشد که حرف هو الباقی را بفهمد و باور کند و عمل کند و منتشر کند و آن عالمان دین اند.

نشریه نسیم وحی به صاحب امتیازی جامعة القرآن الکریم و مدیر مسئولی محمد اسعدی و سردبیری داوود قاسمی منتشر شده است.

علاقمندان می توانند با کدپستی 16947/37156 مکاتبه و یا با شماره تلفن 02517833450 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha