یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مقام معظم رهبری بر مساله دیپلماسی وحدت تاکید داشته و حوزه می تواند در این زمینه نقش اساسی را ایفا کند؛ بنابراین باید از ظرفیت عظیم مرجعیت دینی در این موضوع بهره برد؛ چون مراجع عظام تقلید راهبری تقریب را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز یک شنبه سوم دی ماه در آیین تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی که در سالن اجتماعات بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء قم برگزار شد، با اشاره به سرمایه گذاری کلان دشمن در زمینه ایجاد جنگ های فرقه ای، گفت: یکی از مهمترین برنامه های دشمنان اسلام، از بین بردن وحدت آحاد امت اسلامی و تاکید بر سرمایه گذاری، روی دامن زدن به جنگ های فرقه ای بین مسلمانان است.

وی افزود: یکی از مهم ترین راه های ایجاد جنگ های فرقه ای میان مسلمانان، بر افروختن نقاط حساس اختلاف انگیز است که دشمن سعی می کند با ابزارهای گوناگون، در این مسیر فعالیت کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اسلام دارای دشمنان منطقه ای و بین المللی است که بزرگترین سرمایه گذاری های خود را در همین مسیر انجام می دهند و احساس کرده اند که آتش زدن به دامنه اختلافات، می تواند سریع ترین راه برای از بین بردن اتحاد اسلامی باشد.

وی با اشاره به راهکارهای عملی دشمنان اسلام در ایجاد جنگ های فرقه ای، خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان در ابعاد مختلف فکری و فرهنگی مستقر شده است؛ آنان از اختلاف انگیزی در حوزه فکری و فرهنگی و سوق دادن آن به سوی جنگ های سیاسی و نظامی و همچنین پراکنده کردن محیط های جنگ، راهبرد ضداسلامی خود را دنبال می‌کنند.

آیت الله ارکی، مهم ترین وظیفه امروز ملت های مسلمان را نزدیک کردن جامعه اسلامی به یکدیگر دانسته و اظهارکرد: باید با اتخاذ سیاست وحدت، در برابر توطئه فتنه انگیزی ایستاد .

وی خاطرنشان کرد: در هر دوره ای مقام معظم رهبری بر مساله دیپلماسی وحدت تاکید داشته اند و حوزه می تواند در این بین نقشی اساسی ایفا کند؛ باید از ظرفیت عظیم مرجعیت دینی در این موضع همچون گذشته بهره برد؛ زیرا مراجع تقلید، راهبری تقریب را بر عهده دارند.

آیت الله اراکی، راهبرد وحدت امامت اسلام را تاکید همه مراجع عظام تقلید، ذکرکرد و گفت: آیت الله العظمی وحید خراسانی، آیت الله العظمی صافی و سایر بزرگان، به عنوان مختلف بر این مساله تاکید نموده‌‌اند و خوشبختانه موضع تقریب، موضع همه مراجع عظام است.

وی برلزوم پیگری راهبردی واحد در بحث تقریب در بین امت اسلامی تاکید کرد و اظهارداشت: پژوهشگاه مطالعات تقریبی نقش مهمی در زمینه نظریه پردازی تقریبی، میدانی کردن ادبیات تقریبی و ایجاد ارتباط با اساتید حوزه علمیه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha