شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 305410
۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۳

مدیر مرکز تحقيقات و طراحي حجاب «ريحانة النبي» از اجرای طرح "خوش حجابی" در شهرهای توریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد مهدی ابراهیم پور، صبح امروز در نشستی با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ، با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز، گفت: مرکز تحقيقات و طراحي حجاب ريحانة النبي از سال 1384 به طور غیر رسمی در تهران و از سال 1387 به طور رسمی با ایجاد یک ستاد مرکزی در استان قم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این طرح با اجرای خواهران طلبه با عنوان طرح «حجاب ریحانة النبی» که با اثر بخشی در مدارس مختلف و در شهر های ارومیه ، اصفهان، شیراز، ساری، کاشان عملیاتی شده است؛ در سال گذشته 120 مدرسه را در سطح کشور تحت پوشش خود قرار داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم پور با اشاره به استقبال دانش آموزان از این طرح، افزود: حدود 50 درصد دانش آموزان بعد از اجرای فعالیت ها، حجاب برتر، یعنی چادر را انتخاب کرده اند و فضای خوبی برای استفاده از چادر در مدارس منتخب به وجود آمد.

مدیر مرکز تحقيقات و طراحي حجاب ريحانة النبي اضافه کرد: محل اجرای این طرح، آسیب پذیرترین نقاط هر شهر بود و خواهران طلبه با رویکرد فرهنگی، فعالیت های خود را آغاز کردند.

وی درباره محور های اصلی فعالیت مرکز تحقيقات و طراحي حجاب ريحانة النبي گفت: محور های اصلی فعالیت این مرکز تدریس موضوع حجاب به وسیله مربیان، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری و تبلیغ چهره به چهره خواهران طلبه می باشد.

حجت الاسلام ابراهیم پور با اشاره به اجرای برنامه های متنوع از سوی این مرکز  برای ترغیب بیشتر دانش آموزان در گرایش و حفظ حجاب، تصریح کرد: جشن حجاب، آئین چادرگذاری در جشن ها، انتخاب برترین های حجاب و برگزاری راهپیمایی حافظان حجاب در مناطق اجرای طرح از دیگر برنامه های مرکز تحقيقات و طراحي حجاب ريحانة النبي است.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح خوش حجابی خاطر نشان کرد: طرح "خوش حجابی" با هدف تثبیت حجاب دختران 7 الی 14 سال، هماره با آموزش، مشاوره و تماس تلفنی اجراء می شود؛ البته این طرح برای اجرای ملی، به ویژه در شهرهای توریستی در حال آماده سازی است که امید می رود در آینده ای نزدیک اجرا شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha