دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام آبادی پیشه

معاون اداري مالي حوزه های علمیه گفت: با احیای موقوفات اطراف مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، این مدرسه علمیه توسعه می یابد.

حجت الاسلام والمسلمين محمد آبادي پيشه، معاون اداري مالي حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به برگزاری نخستین نشست کمیته عالی موقوفات حوزوی در استان خوزستان، اظهار داشت: نشست کمیته عالی موقوفات حوزوی به صورت ماهانه در مراکز استان های کشور برگزار می شود که این هفته با حضور نمایندگان عالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاونت اداری مالی حوزه های علمیه و مدیریت حوزه علمیه خوزستان در اهواز برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مباحثی پیرامون شناسایی و احیای موقوفات مدارس علمیه استان خوزستان مطرح و در ادامه آن تصمیماتی مبنی بر واگذاری موقوفات قابل توجهی به مدارس علمیه استان گرفته شد.

مسئول کمیته وقف حوزه های علمیه کشور، به مهمترین مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: مهمترین مسأله ای که در این جلسه مطرح شد، در رابطه با بخشی از موقوفات حوزه علمیه خوزستان بود که این موقوفات در تصرف یکی از شرکت های تجاری قرار داشت و مصوب شد که این مسأله از طریق مراجع قضایی پیگیری و زمین های حوزه علمیه مسترد شود.

حجت الاسلام والمسلمين آبادي پيشه، به یکی دیگر از مصوبات نشست کمیته عالی موقوفات حوزوی در استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات مهم این نشست در خصوص زمین است که در کنار مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول قرار دارد، و از آنجایی که در این زمین، مکان متبرکی به نام «مقام علی» وجود دارد و مردم به این مکان ارادت خاصی دارند؛ مصوب شد که نقشه ای جامع برای این زمین تدوین شود که در عین حال که به آن مکان متبرکه خدشه ای وارد نشود، بتوان به نحو مطلوبی از فضای پیرامون آن جهت گسترش مدرسه علمیه آیت الله قاضی استفاده کرد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه مبالغ پرداختی سازمان اوقاف و امور خیریه به مدارس علمیه خوزستان، گفت: در این جلسه مصوب شد سامانه ای تحت عنوان سامانه پرداختی های سازمان اوقاف به مدارس علمیه خوزستان راه اندازی شود و شماره حساب هایی برای واریز هزینه ها در اختیار سازمان اوقاف قرار گیرد و پس از آن لیست همه پرداختی ها در این سامانه ثبت و در اختیار مدیریت حوزه علمیه خوزستان قرار گیرد.

معاون اداري مالي حوزه های علمیه، با اشاره به مشکلات کلان اقتصادی موجود در کشور و اتخاذ تدابیری مهم برای صرفه جویی در هزینه های حوزه های علمیه، گفت: خوشبختانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه همچون سایر اقشار جامعه خود را با این تورم و مشکلات اقتصادی تطبیق داده، اما معاونت اداری مالی حوزه های علمیه بنا به شرایط اقتصادی موجود اقدام به صدور بخش نامه جهت صرفه جویی در هزینه ها برای مدارس علمیه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمين آبادي پيشه در ادامه گفت: از آنجایی که حوزه علمیه، خود سردمدار صرفه جویی و قناعت بوده و از طرفی مدیران استانی حوزه های علمیه آگاهی و دید خوبی نسبت به شرایط زمانه و وضعیت فعلی کشور دارند، خود را داوطلبانه با مشکلات اقتصادی وفق داده و تا کنون نیز مشکل جدی برای آنها ایجاد نشده است.

معاون اداري مالي حوزه های علمیه، با تأکید بر این که مرکز مدیریت حوزه های علمیه، همواره حامی و پشتیبان حوزه علمیه خوزستان بوده است، گفت: از آنجایی که استان خوزستان، مورد هجمه سنگین دشمنان قرار دارد و مدارس علمیه خوزستان به شدت در تلاش برای مقابله با اینگونه تهاجم شدید، فرهنگی دشمنان هستند، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، وظیفه خود می داند که با همه توان از حوزه علمیه خوزستان حمایت و پشتیبانی کند و برای این مهم نیز برنامه های خوبی را در نظر گرفته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha