چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

علما مرزداران دین هستند و مقام آنان از مجاهدان بالاتر ذکر شده است، دلیل افضلیت هم آن است که آنان از دیانت مردم دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر مهدی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ابوالحسنی )منذر ( که در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق‌(ع) گفت: علما مرزداران دین هستند و مقام آنان از مجاهدان بالاتر ذکر شده است؛ دلیل افضلیت هم آن است که آنان از دیانت مردم دفاع می‌کنند.

وی افزود: مهمترین ویژگی مرحوم منذر تلاش در راستای پاسخ به شبهات بود؛ ایشان به خوبی این مباحث را موشکافی می‌کردند و راهی برای شبهه افکنان باقی نمی‌گذاشتند.

این محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اهمیت پاسخ به شبهات، خاطرنشان کرد: در شرایطی که 400 سایت وهابی و 4500 رسانه مسیحی با مطالب تحریف شده ذهن مردم را به خود مشغول کرده‌اند، افرادی چون مرحوم منذر حافظ حریم شریعت و اندیشه اسلامی هستند که باید قدردان  آنها بود .

وی ادامه داد: افرادی چون مرحوم منذر سعی ‌کردند پاسخ فراگیر و کاملی را از منظر علمی به مسایل و شبهات بدهند و از معدود افرادی بودند که توانستند اندیشمندانه دقیق و موشکافانه از حریم ولایت دفاع کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مهدی‌پور با اشاره به حوزه‌های تلاش علمی مرحوم منذر، گفت: دفاع عالمانه از دین از جمله نقاط اصلی فعالیت‌های علمی ایشان بود؛ در حوزه دفاع از ولایت تلاش همه جانبه‌ای داشتند و تمام شبهات در حوزه مباحث ولایی، جواب کافی دقیق و همه‌جانبه حتی ایشان بر مسئله جزیی مثل پوشیدن لباس مشکی در عزاداری‌ها ششصد صفحه کتاب نوشته است و جای هیچ بحثی را باقی نگذاشتند.

وی ادامه داد: مرحوم منذر در حوزه مبارزه علمی با فرق ضاله نیز تلاش‌های پیگری داشتند و در این حوزه به نگارش کتب و رسالات مختلف اقدام کردند.

این محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: ایشان در مسئله مبارزه با فرق از چند شیوه خاص استفاده می‌کردند نخست نقد محتوایی آثار آنان بود؛ مسئله دیگر اثبات رابطه آنها با ریشه‌های بیگانه‌پرستانه آنان بود که از این طریق نیز به آنان ضربه زدند؛ یکی از مهمترین کارهای مرحوم منذر در این رابطه فرهنگ‌سازی و پرورش شاگردان مبرز در این حوزه بود که راه ایشان را به خوبی ادامه دادند ایشان شاگردانی تربیت کرد که از بهترین کارشناسان هر حوزه از فعالیت‌های ایشان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha