یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

در جامعه مهدوی و مملكت امام زمان(عج) انسان‌های پاك، صادق، وارسته و دانشمندانی كه به فرهنگ اسلامی و اخلاق و سنّت‌های الهی خدمت كنند را تشویق می کنند، نه آنهایی كه فساد، یاوه‌گویی، دروغ و قانون‌شكنی را ترویج می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در پیامی به كنگره ملّی مهدویت شوشتر با اشاره به ویژگی های عصر مهدوی، تصریح کردند: يکي از اسلامي‌ترين مقبولات و باورهاي مسلمين که از عصر رسالت تاکنون مسلمانان به آن دل بسته و ايمان داشته و دارند، ظهور شخصي الهي در آخر الزمان است؛ شخصي که جهان را پر از علم و قسط و عدل نمايد و از برکت ظهورش، توحيد اسلام جهان‌گير شده و هر قاره و کشور تحت حاکميت قرآن و عدالت حقيقي قرار خواهد گرفت.

معظم له ادامه دادند: عصر مهدوي، يعني نفي تمام ضعف‌ها و فسادها و تحقق جامعه واحد جهاني و مدينه فاضله حقيقي که همه ارکان و اعضا و نهادهايش همان‌گونه که طرح آن از طرف شخص رسول اعظم(ص)، داده شده، مانند اعضاي بدن انسان، انجام وظيفه مي‌نمايد.

ایشان اضافه کردند: در جامعه مهدوی و مملكت امام زمان(عج) اگر بخواهند انسان‌هایی را تشویق و به آنها جایزه بدهند، انسان‌های پاك، صادق، وارسته و دانشمندانی هستند كه به فرهنگ اسلامی و اخلاق و سنّت‌های الهی خدمت كنند، نه آنهایی كه فساد، بی‌بند و باری، یاوه‌گویی، دروغ و قانون‌شكنی را ترویج می كنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کردند: به آنهایی جایزه باید داد كه رفتار و گفتارشان یكی باشد و جامعه را برای حكومت جهانی حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف آماده نمایند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که عصري که جهان پيش رو دارد، در طول حضور بشر در روي زمين بي سابقه است و ويژگي‌هاي آن در عصر هيچ يک از انبيا و رجال، ظاهر نشده است، ادامه دادند: در عصر مهدوی دنیا پر از عدل و قسط و همه جا امنيّت و آرامش و اطمينان حاکم گردد و ميلياردها بشر در تحت حکومت واحد و قانون واحد قرار می گيرند.

معظم له با تاکید بر لزوم حرکت به سوی جامعه مهدوی، یادآور شدند: جوامع فعلی اگر بخواهند در سعادت، آسايش، قدرت، قوّت، عزت و عدالت زندگي کنند، بايد همان اصول و مباني جامعه مهدوي را اصل و مبناي حيات اجتماعي، سياسي و اقتصادي خود قرار دهند.

ایشان تصریح کردند: مسير همه جوامع به سوي جامعه مهدوی است و رسيدن بشر به اين جامعه، سنّت الهي و قاعده ای تخلف‌ناپذير است و هر کس که بخواهد مانع از تحقّق آن شود، در هم کوبيده مي‌شود.

 

متن کامل پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالي: «و نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ  الْوَارِثِينَ»

السّلام على المهدىّ الذى وعد الله به الأمم

و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته

با تقدير و تشکر از برگزار کنندگان عزيز و موفّق كنگره ملی مهدویت دار المؤمنین شوشتر؛ امّيد است حاصل اين مجلس با عظمت که با حضور نخبگان و انديشمندان و شخصيت‌هاي علمي حوزه و دانشگاه و ديگر اقشار آگاه و مشتاق برگزار مي‌شود، موجب ارتباط بيشتر همگان با آستان آن ولي دوران و قطب عالم امکان ارواح العالمين له الفداء گردد.

 يکي از اسلامي‌ترين مقبولات و باورهاي مسلمين که از عصر رسالت تاکنون مسلمانان به آن دل بسته و ايمان داشته و دارند ظهور شخصي الهي در آخر الزمان است؛ شخصي که جهان را پر از علم و قسط و عدل نمايد چنان‌که از جهل و جور و ظلم پر شده باشد؛ شخصي که از برکت ظهورش، توحيد اسلام جهان‌گير و خاور و باختر و هر قاره و کشور تحت حکومت و حاکميت احکام قرآن و عدالت حقيقي قرار خواهد گرفت.

 اين عصري که جهان در پيش رو دارد در طول حضور بشر در روي زمين بي سابقه است و ويژگي‌هاي آن در عصر هيچ يک از انبيا و رجال، ظاهر نشده است؛ عصري که در آن زمين پر از عدل و قسط گردد و همه جا امنيّت و آرامش و اطمينان حاکم گردد و ميلياردها بشر در همه جا تحت حکومت واحد و قانون واحد قرار بگيرند و برکات زمين و آسمان ظاهر گردد عصري نمونه است.

 عصر مهدوي، يعني نفي تمام ضعف‌ها و فسادها، يعني انتظارِ چنان جامعه واحد جهاني و مدينه فاضله حقيقي که همه ارکان و اعضا و نهادهايش همان‌گونه که طرح آن از طرف شخص رسول اعظم صلّي الله عليه‌ و آله، داده شده، مانند اعضاي بدن انسان واحد، انجام وظيفه مي‌نمايد.

 مسير همه جوامع به سوي اين جامعه است و رسيدن بشر به اين جامعه، سنّت الهي و قاعده تخلف‌ناپذير است، هر کس که بخواهد مانع از تحقّق اين جامعه مهدوي شود معارضه و ممانعت وي در هم کوبيده مي‌شود.

 در اينجا تذکر اين نکته مناسب است که تا دنيا به آن عصر و جامعه بزرگ مهدوي نرسيده است، جامعه‌هاي فعلی اگر بخواهند در سعادت، آسايش، قدرت، قوّت، عزت و عدالت، زندگي کنند بايد همان اصول و مباني جامعه مهدوي را اصل و مبناي حيات اجتماعي، سياسي و اقتصادي خود قرار دهند و آن را معيار بدانند و صلاح يا فساد خود را با آن بسنجند.

 اکنون با اين ميزان از جوامع کوچک شهري و روستايي، مي‌توان جامعه‌اي را که مهدوي است،‌ شناسايي کرد؛ در هر شهر و روستايي که حق رعايت مي‌شود، از حق حمايت مي‌کنند، به حق عمل مي‌نمايند، اتحاد و برادري به چشم مي‌خورد، تعليم و تربيت صحيح و تقدير از اخيار و دانشمندان در آنجا رايج است، در امانت، خيانت نمي‌کنند و خلاصه، حيات ديني و انساني دارند؛ آن جامعه اگر چه كوچك هم باشد،  جامعه مهدوي است.

در جامعه مهدوی و مملكت امام زمان علیه السلام اگر بخواهند انسان‌هایی را تشویق كنند و به آنها جایزه بدهند انسان‌های پاك، صادق، وارسته و دانشمندان هستند؛ انسان‌هایی كه به فرهنگ اسلامی و اخلاق و سنّت‌های الهی خدمت كنند نه به آنهایی كه در جامعه، فساد و بی‌بند و باری و یاوه‌گویی و دروغ و قانون‌شكنی را ترویج كنند.

به آنهایی جایزه باید داد كه رفتار و گفتارشان یكی باشد و جامعه را برای حكومت جهانی حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف آماده نمایند.

به امّید روزی كه همه احساس مسئولیت كنند و در رفع مشكلات و نابسامانی‌های مردم قدم بردارند.

در پایان، اينجانب به سهم خود از برگزار کنندگان عزيز اين جلسه نورانی تشکر مي‌کنم و از خداوند متعال تأييد و تسديد برای همگان مسألت مي‌نمايم؛ اللّهم اجعلنا من أنصاره و أعوانه

20 جمادی الثانیة 1434 هـ.ق

لطف الله صافی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha