چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی زنان منتظر با اشاره به این که معضلات اخلاقی و اجتماعی و عدم تقید به ارزش‌ها با ترویج فرهنگ مهدوی حل می شود، گفت: مادران فرزندان "مهدی یاور" و "مهدی باور" تربیت کنند.

خانم مریم معین الاسلام، همزمان با دهه مهدویت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش زنان در ترویج فرهنگ مهدوی، اظهار داشت: مهدویت با توجه به این که سبقه جهانی دارد و در مقیاس بین المللی مطرح است، تمام آحاد بشر در این جریان نقش آفرینی دارند.

وی افزود: همان طور که قرار بود عاشورا مکتبی جهانی و کلاس درسی برای همه باشد، می‌بینیم که همه بشریت در تمام مقاطع سنی در جریان عاشور نقش آفرین هستند و در این میان، خداوند که طراح مستقیم عاشورا است، برای خانم‌ها نقش مشخصی در نظر گرفته است و این نقش در عرصه پیام رسانی تا اندازه‌ای پررنگ بود که گفته می‌شود، "کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود".

این استاد حوزه و دانشگاه جریان یاوری بانوان در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، را مسئله ای دانست که به شکل صریح و مستقیم در روایات فراوانی آمده است، به روایتی از امام باقر(ع) در این زمینه اشاره کرد و گفت: بر اساس این روایت که در "منتخب الاثر" آمده است، تعداد یاران درجه اول حضرت ولی عصر (عج) 313 هستند که این‌ها در حکومت مهدوی در رده بالا هستند و از این تعداد 50 نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

معین‌الاسلام با بیان این که در روایات موجود، سخنانی درباره رجعت بانوان آمده است، خاطرنشان کرد: وجود این روایات فراوان، حکایت از آن دارد که جریان مهدویت با نقش بانوان گره خورده و خانم‌ها در این زمینه می‌توانند تأثیرگذاری زیادی داشته باشند.

وی در ادامه به نقش زنان در بستر سازی حکومت حضرت ولی عصر(عج) اشاره کرد و ابراز داشت: زنان علاوه بر حکومت،  در بستر سازی ظهور حضرت حجت(عج) نیز می‌توانند نقش آفرین باشند.

این کارشناس حوزوی با بیان این که دشمنان و معارضان اسلام به نقش زنان در مهدویت پی برده و تلاش دارند آن را تخریب کنند، یادآور شد: در عصر ظهور، زنان نقش زیادی ایفا می‌کنند؛ از این رو معارضان مکتب ناب اهل‌بیت علیهم السلام و مهدویت تلاش دارند بانوان را به سوی ابتذال بشکنانند.

رییس موسسه علمی فرهنگی زنان منتظر با اشاره به این که تربیت افراد و نیروهای مورد نیاز حضرت ولی عصر(عج) نقش بی بدیلی که خداوند به عهده زنان گذاشته است، ادامه داد: تا زمانی که نیروی انسانی مورد نیاز حضرت آماده نشود، ظهور اتفاق نمی‌افتد و این مسئولیت مهم بر عهده خانم‌هاست که باید فرزندان مهدی یاور و مهدی باور را تربیت کنند.

معین‌الاسلام همچنین به تاثیر فرهنگ مهدویت بر زنان اشاره و تاکید کرد:‌ بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی خانم‌ها و عدم تقید‌ به ارزش‌های دینی با مسائل مهدویت حل و فصل می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: بهترین اهرم برای این که خانم‌ها رویکرد جدی به ارزش‌های دینی داشته باشند و نسبت به آنها احساس مسئولیت کنند، مهدویت است.

رییس موسسه علمی فرهنگی زنان منتظر در پایان خاطرنشان کرد: بخش زیادی از روایات آخرالزمان هشدار به زنان است و توجه به تک تک آنها نشان دهنده اهمیت نقش زنان در عرصه مهدوی است.

انتهای پیام 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha