سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 317710
۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵

یکی از اعمالی که در تمام اعیاد بر آن تاکید و در عید فطر به صورت ویژه سفارش شده است، مسئله صله رحم و دید و بازدید است که باید مورد اهتمام همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد زاده، امام جمعه شبستر در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با تبریک فرا رسیدن عید فطر، اظهارداشت:  عید فطر،  یک عیدی از سوی خدواند متعال است که بعد از یک ماه استقامت و پرهیز از گناه، به مومنان عطا می گردد.

وی افزود: این که انسان موفق شده که از یک آزمون یک ماهه موفق بیرون آید، لایق عیدی و پاداشی است که خداوند متعال در قالب عید فطر به افراد عطا می کند.

امام جمعه شبستر، پرداخت زکات فطره را یکی از این اعمال عنوان کرد و ادامه داد: همان طور که دادن زکات مال برای پاک و طیب کردن اموال لازم است، زکات فطره هم دراین حکم بوده  و موجب پاکی انسان می شود، از سوی دیگر زکات فطره موجبات سلامتی انسان را در پی داشته و او را از بلایا و گرفتاری ها  محفوظ  نگه می دارد.

*نماز عیدفطر؛ نمایش قدرت و اتحاد مسلمانان

این استاد حوزه، خواندن نماز عید فطر به صورت جماعت را از دیگر اعمال این روز برشمرد و اذاعان داشت: اقامه نماز عید فطر به صورت جماعت، نمایش قدرت مسلمانان به استکبار و ادیان دیگر جهان است .

وی با اشاره به دیگر اعمال تاکید شده در ماه عید فطر گفت: یکی از اعمالی که در تمام اعیاد بر آن تاکید و در عید فطر به صورت ویژه سفارش شده است، مسئله صله رحم و دید و بازدید است که باید مورد اهتمام همگان قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha